بهزیستی: مقاومت شورای شهر و شهرداری در واگذاری مراکز بهاران عجیب است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: مقاومت مدیریت شهری برای واگذاری مراکز بهاران به سازمان بهزیستی عجیب است چرا که واگذاری این مراکز بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

داریوش بیات‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مقاومت مدیریت شهری ( شورای شهر تهران  و شهرداری تهران) درباره واگذاری مراکز بهاران به سازمان بهزیستی اظهار کرد: این رفتار اعضای شورای شهر تهران عجیب است و بنده نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک شهروند معترض هستم و در واقع این رفتار با کار کردن برای مردم متفاوت است.

وی تصریح کرد: فلسفه احداث مراکز بهاران در واقع کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است و  این مراکز بستری برای درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر است که براساس مصوبه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ساماندهی و توانمندسازی این افراد به بهزیستی واگذار شده است.

بیات نژاد گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر است و در این بخش نیز سایر دستگاه‌های موظف به همکاری و همراهی با سازمان هستند و شهرداری‌ها نیز در این بخش وظایفی را به عهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: از نیمه دوم سال 96 و بر اساس مصوبه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، مدیریت مراکز موضوع ماده 16 به بهزیستی واگذار شده است و در واقع براساس این مصوبه مدیریت و نظارت بر مراکز بهاران نیز به بهزیستی سپرده شده است و مقاومتی که از سوی اعضای شورای شهر تهران وجود دارد مغایر با مصوبه شورای هماهنگی ستاد است.

وی افزود: واگذاری بهاران به بهزیستی به این معنا نیست که بهزیستی صاحب این مراکز است و در واقع مدیریت و نظارت مراکز به بهزیستی سپرده شده است و دوستان در شورای شهر تهران به این موضوع واقف نیستند.

بیات نژاد در پایان گفت: عدم واگذاری مراکز بهاران را از طریق استاندار تهران پیگیری خواهیم کرد هر چند که امیدواریم قبل از این اتفاق مدیریت شهری این مراکز را به بهزیستی واگذار کند.

انتهای پیام/

کد خبر 3883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد