جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر استان البرز برگزار شد

در ابتدای جلسه ارجمند نیا کارشناس مناسب سازی استان البرز با ارائه عکس و فیلم از کشور ژاپن به بررسی نقاط مختلف شهر کاملا مناسب سازی شده توکیو و نحوه دسترسی معلولین به اماکن شهری و امکانات این کشور در زمینه مناسب سازی معابر عمومی پرداخت و پس از آن دکتر آذر نماینده جامعه معلولین نیز با ارائه گزارش مصور از مشکلات معابر و مبلمان شهری خواستار مرتفع کردن آن توسط شهرداری و فرمانداری ها شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : روز یکشنبه مورخ ۲۴ شهریورماه جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز به ریاست استانداری البرز و دبیری اداره کل بهزیستی استان البرزبا حضور دکتر درویش پور معاون عمرانی استانداری البرز ، دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز ،مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران شهرستان ها ، نمایندگان شهرداری ها و سایر دستگاههای مرتبط با امر مناسب سازی در محل سالن شهدای دولت با دستور جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبل ، گزارش اقدامات انجام شده ، مشکلات و موانع فرا روی دستگاههای اجرایی در زمینه اجرای صحیح دسترسی به محیط های فیزیکی شهری و بررسی مشکلات تردد معلولین و جانبازان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ارجمند نیا کارشناس مناسب سازی استان البرز با ارائه عکس و فیلم از کشور ژاپن به بررسی نقاط مختلف شهر کاملا مناسب سازی شده توکیو و نحوه دسترسی معلولین به اماکن شهری و امکانات این کشور در زمینه مناسب سازی معابر عمومی پرداخت و پس از آن دکتر آذر نماینده جامعه معلولین نیز با ارائه گزارش مصور از مشکلات معابر و مبلمان شهری خواستار مرتفع کردن آن توسط شهرداری و فرمانداری ها شد.

پس از آن فرمانداران شهرستانهای استان به ارائه گزارش عملکرد خود طی چهارماه گذشته پرداختند و چالش های پیش روی خود را اعلام کردند.

دکتر " اسدالله حیدری " مدیر کل بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش و همچنین قبولی عزاداری همه حاضرین در ماه محرم گزارش مبسوطی از عملکرد این دبیرخانه ارائه کرد.

در این جلسه دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی در خصوص مناسب سازی معابر گفت : در ماده چهارم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره شده که شهرداری ها مکلفند که پایان کار هیچ ساختمانی را ندهند مگر اینکه ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده باشند.

وی گفت : در کمیته مناسب سازی استان، بهزیستی دبیر است و ریاست بر عهده استاندار محترم است که این جلسات بصورت فصلی برگزار میگردد شهرداری کرج و شورای شهر جلسات متعددی در ارتباط با مناسب سازی داشتند و گزارشات خوبی را به ما ارائه دادند و البته بهزیستی دبیرخانه هست و ملزم به دریافت گزارشات و برگزاری جلسات می باشد اما امور اجرایی را باید از حوزه ی بالادست که استانداریست بخواهیم که دستگاهها را ملزم به رعایت کنند.

این مقام مسئول افزود : علاوه بر آن ۳۰ امتیاز از جشنواره شهید رجایی در اختیار بهزیستی است دستگاههایی که اقدام به مناسب سازی نکنند ۳۰ امتیاز را نمیگیرند در حال حاضر ادارات کل مرکز استان و شهرستانهای تابعه طی دو سال گذشته بطور نسبی به مناسب سازی پرداخته اند و امیدواریم هرچه سریعتر همه ادارات استان کاملا مناسب سازی شوند.

در کشورهای توسعه یافته یکی از عواملی که در مقوله مناسب سازی باعث پیشرفت کارها میشود بحث مطالبه گری توسط خود معلولین و تشکلهای مرتبط هست که باید به جد پیگیر این مسائل باشند.خدا را شاکرم پس از انتخاباتی که تشکل ها و انجمن معلولین داشتند و سرکار خانم دکتر آذر را به عنوان نماینده انتخاب کردند ایشان تحرکات خوبی داشتند و اقدامات مناسبی را پیگیری کردند.

دکتر حیدری گفت : در مصوبات جلسه قبل یک مصوبه در خصوص خرید سه دستگاه ون مناسب سازی شده جهت استفاده معلولین بود که طبق گزارش شهرداری در حال خرید این خودروها هست که امیدواریم ظرف چند روز آینده فرآیند خرید آنها تکمیل و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند.

در ادامه جلسه دکتر درویش پور ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب و مثبت بهزیستی استان در زمینه پیگیری مناسب سازی مبلمان و معابر شهری گفت : همه ما موظف هستیم نسبت به مناسب سازی معابر اهتمام ویژه داشته باشیم در بین دستگاههای مرتبط با این امر برخی عملکرد قابل قبولی داشتند و شایسته تقدیر هستند ولی برخی دیگر عملکرد رضایت بخشی نداشتند و از صد نمره به آنها ده هم نمیتوان داد در این مبحث فقط اعتبارات و بودجه مطرح نیست عوامل دیگری مانند صرف وقت ،دقت و دلسوزی نیز موثر است و هدف غائی همه کشور ها علی الخصوص کشور عزیزمان ایران اسلامی تامین رفاه و آسایش شهروندان است و ما موظفیم حداقل تردد افراد جامعه در معابر عمومی را تسهیل نمائیم.

معاون امور عمرانی استانداری البرز ادامه داد: ما اگر چند اقدام مناسب انجام دادیم قرار نیست روی همین چند مورد تاکید کنیم بلکه باید به فکر مرتفع کردن صددرصدی مشکلات و موانع باشیم.

وی تاکید کرد : باید موارد و مشکلات مطرح شده توسط بهزیستی و نماینده تشکل ها در کمیته شهرستانی مطرح و جمع بندی شود هماهنگی لازم بین فرمانداری،شهرداری و اداره گاز انجام پذیرد و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست به این دلیل که همه امکانات ،تجهیزات و اعتبارات موجود است.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه حوزه مناسب سازی حوزه مهمی است و استاندار محترم تاکید زیادی بر این مسئله دارند افزود : در جلسات آینده همه مدیران باید شخصا در جلسه حضور پیدا کنند و فرستادن نماینده به هیچ عنوان پذیرفته نیست و همچنین انتظار این است در جلسه بعدی همه دستگاهها با عملکرد بالا در جلسه حضور داشته و گزارش اقدامات خود را ارائه دهند.

کد خبر 3868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد