تشکیل کارگروه مشورتی معلولین در سازمان بهزیستی کشور

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست ادواری مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی از تشکیل کارگروه مشورتی معلولین در سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، نشست ادواری مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «محمد نفریه» معاون توانبخشی، «افروز صفاری‌فرد» مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور و «محمدرضا شهبازی» سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان برگزار شد.

«محمد نفریه» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اواخر سال گذشته دکتر قبادی‌دانا وعده دیدار ادواری سه‌ماهه با تشکل‌های فعال در حوزه معلولان را دادند، گفت: این نشست تحقق وعده رئیس سازمان بهزیستی کشور برای بهبود روند عملکرد است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بهره‌مندی یک میلیون و 450 معلول تحت پوشش از خدمات بهزیستی، تصریح کرد: از این تعداد 160 هزار دارای معلولیت بینایی هستند به عبارتی قریب به 11 درصد از جمعیت معلول تحت پوشش بهزیستی را تشکیل می‌دهند که با مشکلاتی همچون مناسب‌سازی محیط، اشتغال و ... مواجه هستند.

وی از تشکیل کارگروه مشورتی معلولین در سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از مشاورین خود را از افراد دارای معلولیت برگزید و بر تشکیل کارگروه مشورتی معلولین تاکید کرد.

در ادامه این نشست مسئولان موسسات و تشکل‌های غیردولتی فعال در امور افراد دارای معلولیت بینایی مدعو ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه معلولان در بهزیستی، ایجاد اشتغال و کاردرمانی، آموزش توانبخشی اجتماعی و مهارت‌های روزانه، بازنگری آئین‌نامه‌های اجرایی، بهبود ایاب و ذهاب نابینایان، اعطاء پلاک ویژه افراد دارای معلولیت بینایی، الزام تعهد به اجرای قانون 3 درصد استهدام معلولان، فقدان برنامه جامع توانبخشی در گروه‌های تخصصی معلولان، تنظیم شیوه‌نامه تجهیزات و احیاء مرکز رودکی را خواستار شدند.

کد خبر 384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
    0 0
    چرا این نشستها وهمایشها هیچ حاصلی برای معلولان ندارد و باوجود تحصیلات دانشگاهی سالهاست که بیکار و خانه نشین اند؟!؟!؟!؟!؟!؟!