مهدهای کودک ایلام مجاز به افزایش شهریه بیش از ۲۹ درصد نیستند

;ارشناس مسئول دفتر امور کودکان بهزیستی استان ایلام با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید گفت: مهدهای کودک این استان بیش از ۲۹ درصدی که خردادماه امسال برای افزایش شهریه اعلام شده مجاز به افزایش جدید نرخ شهریه از اول مهرماه نیستند.

آیت گوهری اظهار کرد: افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس ابلاغ از سوی سازمان بهزیستی کشور به میزان ۲۹ درصد به تمامی مهدهای کودک اعلام و از خردادماه اجرا شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس علاوه بر نرخ شهریه، مهدهای کودک مجاز هستند بابت هزینه تهیه ناهار و صبحانه نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال ماهانه به ازای هر کودک دریافت کنند.

وی با ذکر اینکه همچنین بر اساس ابلاغ سازمان بهزیستی کشور مهدهای کودک ستاره دار مجاز هستند به ازای هر ستاره ۱۰ درصد به شهریه پایه اضافه کنند، یادآور شد: تهیه لوازم بهداشتی مورد مصرف کودکان به عهده مهد کودک و هزینه تهیه لوازم التحریر نیز به عهده خود کودک خواهد بود.

به گفته گوهری، چنانچه گزارش افزایش غیر قانونی شهریه از سوی مهدهای کودک به این سازمان ارایه شود، توسط کمیته نظارت بر فعالیت مهدهای کودک بازدید انجام گرفته و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.

وی یادآور شد: افزایش شهریه مهدهای کودک بر اساس رتبه بندی مراکز، ستاره دار بودن و مدت زمان نگهداری کودک تعیین می شود.

وی تعداد مهدهای کودک فعال در این استان را ۳۲۰ مرکز اعلام کرد که از این شمار ۱۲۲ مهد کودک در مناطق شهری و مابقی در روستاهای استان ایلام فعالیت دارند.


وی اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم و تامین شهریه کودکان نیازمند، کمک به توسعه و تجهیز روستا مهدها و طرح ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق حاشیه ای و آسیب زا را از جمله طرح های این اداره کل برای حمایت از مهد کودک های استان در طول سال برشمرد.

۱۱ هزار کودک ایلامی در مهدهای کودک نگهداری می شوند.

پایان/

کد خبر 3832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد