شهریه مهدهای کودک در قزوین ۲۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی قزوین از تعیین نرخ جدید شهریه مهدهای کودک در استان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، شهریه این مراکز ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین؛علیرضا وارثی افزود: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقای کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که مهدهای کودک براساس کیفیت خدمات حائز رتبه های مختلف هستند،  همانند سال های گذشته شهریه بابت اختلاف رتبه ها بدون تغییر نسبت به سال قبل همان ۱۰ درصد می باشد.

وارثی درخصوص فعالیت های فوق برنامه نیز ادامه داد: اجرای این فعالیت ها توسط مهدکودک اختیاری بوده و  استفاده از آن با رضایت والدین می باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهریه هر فعالیت فوق برنامه باید حداکثر ۱۳ درصد شهریه نهایی باشد، گفت: اجرای فعالیت فوق برنامه فقط برای گروههای سنی نوپا و نوباوه پیش بینی شده است.

وارثی اظهار داشت: هر چند استفاده از فعالیت فوق برنامه یه طور کامل اختیاری است ولی به منظور جلوگیری از تبعیض بین کودکان یک مهدکودک در استفاده از فعالیت های فوق برنامه وپیشگیری از آسیب های ناشی از محروم ماندن کودکان از این فعالیت ها، مهدهای کودک می توانند در زمان ثبت نام و با اطلاع رسانی کامل و دقیق موضوع به والدین و کسب رضایت آنها و درج موضوع درقرارداد، نسبت به اجرای یکسان فوق برنامه برای تمام کودکان گروه سنی نوباوه در مهدکودک اقدام کنند.

وی ادامه داد: انتخاب نوع فعالیت های فوق برنامه می بایست درراستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بوده، کاملا منطبق برفرهنگ اسلامی و ایرانی وهمچنین مورد تایید کمیته تخصصی استان باشد.

به گفته وی تهیه میان وعده غذایی بر عهده والدین است و در صورت رضایت آنانبا ذکر نوع میان وعده و مبلغ حداکثر ۶۰۰ هزرا ریال ماهانه  و درج موضوع در قرارداد  می تواند توسط مهدکودک تهیه گردد.

وارثی افزود: بیش از ۱۱۶مهد کودک در استان قزوین فعال است که بیشترین آن در قزوین و کمترین آن در آوج و بویین زهرا است.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای مهدهای کودک ارسال خواهد شد، می بایست درمعرض دید عموم والدین قرار گیرد و در پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی نیز منتشر شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: اطلاع رسانی درخصوص سامانه پیامک دفتر امور کودکان ونوجوانان به شماره (۳۰۰۰۰۱۲۳۳۲)می بایست به نحو مقتضی درتمام مهدهای کودک صورت گیرد.

کد خبر 3784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد