اورژانس اجتماعی به ۱۶۰ خودروی مناسب سازی شده نیاز دارد

تهران - ایرنا - رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نیاز این سازمان به ۱۶۰ خودروی مناسب سازی شده است، گفت: خودروهای مناسب سازی شده  یکی از اولویت های اساسی برای تکمیل چرخه ارائه خدمات است که امیدواریم اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

رضا جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کمبود خودروهای مناسب سازی به عنوان یکی از کمبودها یاد کرد و افزود: با وجود راه اندازی بیش از ۱۶۰ مرکز از سال ۹۶ به بعد ،خودروهای مورد نیاز تامین نشده است.

وی اضافه کرد: منظور از خودروهای مناسب سازی شده، خودروهایی هستند که در قسمت انتهایی آنها اتاق مشاوره تعبیه شده است و لوازمی مانند یخچال و وسایل پذیرایی وجود دارد تا فضای امنی برای آسیب دیدگان و مراجعان جهت مشاوره ایجاد شود.

جعفری ادامه داد: گاهی این خودروها در مناطق حاشیه شهرها یا میادین شلوغ شهرستان هایی که اورژانس اجتماعی در آنها تازه افتتاح شده است، مستقر می شوند تا مردم با خدمات آن ها آشنا شوند و همچنین مشاوره های لازم را دریافت کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر ۴۰۰ خودروی اورژانس اجتماعی در اختیار دارد و به ۱۶۰ خودروی دیگر نیازمند است. قبلا این خودروها از خارج وارد می شدند، اما طبق مصوبه دولت واردات خودرو ممنوع شده است و باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

جعفری یادآور شد: قبل از به وجود آمدن شرایط اقتصادی فعلی و گرانی ها، هر کدام از این خودروها را به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان تامین می کردیم که اکنون قیمت آنها حداقل دو تا سه برابر  افزایش یافته است. 

وی تاکید کرد: برای ایجاد اتاق مشاوره و استقرار روانشناس و مددکار اجتماعی، این خودروها به اقدامات مناسب سازی نیاز دارند.

اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده است که به ویژه برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی فعالیت می کند.

کد خبر 372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =