سهم 198 میلیارد ریالی معلولین کردستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی198 میلیارد ریال برای جامعه هدف بهزیستی استان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا این لحظه 15 میلیارد ریال آن کارسازی شده است.

صباح قریشی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس کردستان، با بیان اینکه 8 درصد از جمعیت استان کردستان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: خدمات این سازمان حمایتی از بدو تولد تا زمان مرگ در قالب‌های مختلف به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در راستای توانمندسازی و رفع بخشی از مشکلات اقتصادی و همچنین ارتقای روحیه جامعه معلولین یکی از اولویت‌های مهم بهزیستی در کردستان است.

به گفته قریشی، ایجاد اشتغال در قالب‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کاریابی برای جامعه هدف این سازمان انجام می‌شود که در این راستا اقدامات قابل توجهی طی سال‌های اخیر انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سهم بهزیستی کردستان در قالب اعتبارات تبصره 16 اشتغال‌زایی 165 میلیارد ریال است که تاکنون 768 طرح اشتغال برای دریافت 165 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در این قالب به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد از این میزان منجر به پرداخت و مابقی نیز در صف دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی است.

قریشی اضافه کرد: از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز 198 میلیارد ریال برای جامعه هدف بهزیستی استان اعتبار در نظر گرفته شده که تا این لحظه 15 میلیارد ریال آن کارسازی و 15 میلیارد ریال دیگر هم در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: 176 پرونده اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش بهزیستی کردستان نیز بعد از تایید کارگروه اشتغال استان به کارگروه ملی ارسال شده که در صورت تایید برای تعداد قابل توجهی از مددجویان واجد شرایط این سازمان حمایتی در استان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته تا پایان تیرماه امسال برای 2 هزار و 100 نفر از مددجویان زیرپوشش شغل ایجاد شده است، اظهار کرد:  یک‌هزار و 400 نفر از این تعداد از طریق دریافت تسهیلات و 700 نفر نیز از طریق مراکز به کار گرفته شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پایان عنوان کرد: با هدف ایجاد انگیزه در کارفرمایان و همچنین حمایت از آنان، در صورت بکارگیری معلولین توسط آنها، بیمه یکسال معلول توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس استان کردستان

کد خبر 3706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد