آذربایجان غربی| نیازهای سالمندان در استان احصا شود

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: نیازهای اصلی سالمندان برای ادامه حضور و فعالیت در جامعه بررسی و احصاء شود تا این قشر با مشکلات کمتری مواجه شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، سیدهادی طباطبایی در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان آذربایجان‌غربی افزود: باید شرایط و وضعیت جامعه براساس نیاز سالمندان بررسی شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سالمندی، مسئله ای اجتماعی است، ادامه داد: پیک جمعیتی ما به سمت میانسالی حرکت می‌کند و باید شرایط و زیرساخت‌های جامعه برای حضور این قشر فراهم گردد.

وی تاکید کرد: اگر امروز تدابیر لازم اندیشیده نشود و زیرساخت‌های لازم فراهم نشود در سال‌های آینده با چالش اساسی در این حوزه روبرو خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌ریزی و ایجاد محیطی مناسب در زمینه‌های مختلف برای رفاه حال سالمندان از اهداف و اولویت‌های شورای سالمندان است.

طباطبایی اظهار داشت: توجه به این دوران و برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی و مناسب‌سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه‌های اجتماعی ضروری است.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست باید خدمات عمومی سالمندان مدنظر و مورد تاکید باشد زیرا سالمندان نیازهای متفاوتی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند برای سالمندان جامعه برنامه‌های متنوع و شادی را اجرا کنند و متولیان و مسئولان مرتبط اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای حضور گروه‌های فرهنگی بعد از ایام محرم در مراکز نگهداری سالمندان انجام شود تا برنامه شاد و متنوع را به اجرا بگذارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت مناسب سازی فضاهای شهری و اقدامات انجام گرفته بر ضرورت توجه به جامعه سالمندان تاکید کرد.

دکتر سعید فریور افزود: جامعه بسمت سالمندی پیش می رود و نیاز است تا نگاهی جدی به این مقوله صورت گیرد.

پیگیری برچسب‌های سالمندان در اتوبوس‌های درون شهری با هماهنگی شهرداری، اجرای برنامه‌های فرهنگی با هماهنگی اداره‌ کل ارشاد و بررسی نیازهای جامعه سالمندان از مصوبه‌های این جلسه بود.

کد خبر 3670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد