پرداخت مستمری ماهانه به بیش از ۱۵ هزار مددجوی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان به ۱۵ هزارمددجوی دارای پرونده حمایتی وتوانبخشی خبرداد و گفت : اطلاعات این افراد در سامانه ثبت مددجویان بهزیستی استان درج گردیده و مستمری بصورت ماهیانه پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اشاره به نقش مددکاران به عنوان برنامه ریزان در بازتوانی افراد آسیب دیده  افزود : ازماموریت های خطیر سازمان بهزیستی آگاهسازی وکاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است و از سویی دیگر حمایت از زنان سرپرست خانوار است
وی خاطر نشان کرد : مددکاران اجتماعی از طریق ورود ومشاهده  زندگی مددجو به طور مستقیم رفتارها و ارتباطات مددجو و خانواده او را مشاهده و مورد بررسی قرار می دهند و به تشخیص و ارزیابی مشکل می پردازند. و در صوت لزوم در محیط خانوادگی و اجتماعی مددجو تغییر بوجود می آورند.
وی بیان کرد : در حوزه اجتماعی ۷ هزار و ۶۸۶ پرونده مددکاری در سامانه ثبت گردیده که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ پرونده، مربوط به زنان و خانواده است که ۳۳ درصد از مجموع پرونده‌ها به تعداد ۳ هزار و ۶۳۸ پرونده خانواده‌هایی است که مستمری، دریافت می‌کنند.
این مسئول تصریح نمود : درحوزه توانبخشی نیز در حال حاضر  بیش از ۲۰ هزار  پرونده تحت حمایت سازمان وجود داردکه ۱.۷ درصداز جمعیت کل استان را شامل می شود که ۲۶ درصداین افراد به تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر از معلولین و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان می باشند. هم چنین تعداد ۵۷ مرکز غیردولتی (روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک) در حوزه توانبخشی وجوددارد که در مجموع ۷.۲ درصد  معلولان که شامل ۱۱ هزار و ۴۳۲  معلول بهره مند از خدمات این مراکز هستند و  ثبت دریافت مستمری نیز بر اساس اعتبارات ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور و  بر اساس اطلاعات ثبت شده در پرونده مددکاری و  با تایید مددکار صورت می گیرد.
محمدی ادامه داد : در واقع اقدامات و حمایت های مالی تنها بخشی از فرایند ارائه خدمات مددکاری اجتماعی می باشد برای رسیدن به این هدف مددکاران اجتماعی اغلب باید تواناییهای اعضای مددجو، خانواده، خویشاوندان،   بزرگان محلی و سایر افراد تأثیر گذار جامعه را شناسایی نموده و در راستای رفع مشکلات مددجویان استفاده کنند
محمدی فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود را مهم دانست و تصریح نمود : تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات،   شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و  فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به  بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و  فراهم نمودن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده از دیگر اهداف اساسی مددکاری اجتماعی می باشد.
مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه مددکاران اجتماعی دارای توانایی منحصر به فرد برای ارزیابی وضعیت و انتخاب بهترین مداخله ای که مناسب فرد و جامعه است می باشند، عنوان کرد: ضرورت معرفی فعالیت های مددکاری اجتماعی در رسانه های گروهی و تلاش در راستای شناسایی منابع گسترده اجتماعی، راه را برای اقدامات مؤثر مددکاران اجتماعی هموار تر می کند.

کد خبر 3652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد