شرایط واگذاری "فرزند خوانده" به دختران مجرد

زنجان | واگذاری "فرزند خوانده" به دختران و زنان بدون شوهر دارای حداقل ۳۰ سال امکان پذیر است و متقاضیان با داشتن شرایط لازم دیگر، می توانند برای داشتن فرزند خوانده "دختر" اقدام کنند.


معاون امور اجتماعی  بهزیستی استان زنجان گفت: واجدان شرایط واگذاری "فزرندخوانده" در سه دسته تقسم بندی می شود که اولویت نخست برای زوج هایی است که حداقل پنج سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و صاحب فرزند نشده باشند، مشروط بر اینکه یکی از زو جین بالای ۳۰ سال باشد.

سلمان حسینی افزود: اولویت دوم واگذاری مختص والدینی است که دارای فررزند هستند، مشروط بر اینکه حداقل یکی  از زوجین دارای ۳۰ سال به بالا باشد و اولویت سوم به  دختران و زنان بدون شوهر اختصاص دارد که به این گروه البته فقط فزرندخوانده "دختر" واگذار می شود.

وی اظهار داشت: دفتری به نام شبه خانواد در بهزیستی  وجود دارد که موارد مربوط به نگهداری از فرزندان بی سرپرست، بد سرپرست و نیز موارد مربوط به فرزندخواندگی را انجام می دهد.

حسینی با بیان اینکه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در سال ۹۲ تصویب و آیین نامه  اجرایی آن در سال ۹۴ ابلاغ شده است، گفت: براساس ماده پنج این قانون افراد واجد شرایط می توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان بی سرپرست را عهده دار شوند.

معاون امور اجتماعی  بهزیستی استان زنجان گفت: تقید به انجام واجبات و ترک محرمات، عدم محکومیت جزایی، تمکن مالی، سلامت جسمی و روانی، توانایی عملی برای نگهداری و  تربیت فرزند، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، الکل و روانگردان ها، صلاحیت اخلاقی و عدم ابتلا به بیماری های واگیر و صعب العلاج و همچنین اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی از شرایط متقاضیان درخواست "فرزندخوانده" است.

وی ادامه داد: در ارتباط با واگذاری فرزندخوانده برای متقاضیان، یک دوره واگذاری ۶ ماهه آزمایشی با دستور حکم قضایی انجام می شود که در این مدت بر اساس تعهد محضری لازم است یک سوم اموال به نام "فرزند خوانده" شود.

حسینی یادآور شد: پس از دوره آزمایشی، قطعی شدن  واگذاری به صورت رسمی  انجام می شود و نیز در  وصیت نامه سرپرستان باید قید شود که پس از فوت،  یک سوم  اموال چه به صورت منقول و غیر منقول به "فرزندخوانده" داده شود.

معاون امور اجتماعی  بهزیستی استان زنجان گفت: درخواست کنندگان "فرزندخوانده" می توانند به اداره های بهزیستی مراجعه کنند.
منبع : ایرنا

کد خبر 3646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد