آغاز پویش تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان تحت پوشش بهزیستی

زنجان | معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، از آغاز پویش تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.


نعمت ملکی اظهار کرد: پویش تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان نیازمند تحت پوشش بهزیستی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید آغاز به کار کرده است؛ در واقع این کمپین برای دومین سال متوالی از 12 شهریور تا 10 مهرماه فعالیت می‌کند و شهروندان می‌توانند ضمن استفاده از سامانه مشارکت‌های مردمی، از طریق شماره‌گیری #300*733* کمک‌های خود را به دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم اهدا کنند.

این مسئول ادامه داد: مبلغ مستمری تکافوی زندگی روزمره مددجویان را نمی‌دهد. به همین دلیل به ویژه در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی، اقداماتی صورت می‌گیرد تا دانش آموزان کم‌بضاعت نسبت به سایر همکلاسی‌هایشان احساس کمبود و ضعف نداشته باشند. سازمان بهزیستی تلاش کرده تا در حد توانش به این دانش‌آموزان کمک کند و در عین حال می‌تواند کمک‌های مردمی را نیز به دست نیازمندان برساند.

وی افزود: خیران می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود در قالب لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش بهزیستی را به ادارات بهزیستی تحویل دهند؛ در واقع این اقلام قبل از شروع سال تحصیلی به مددجویان تحویل داده می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری مددجویان نیست.

ملکی با تاکید بر این‌که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، کمک‌های جمع‌آوری‌شده در اسرع وقت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند شناسایی ‌شده قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این اقلام در قالب 4 بسته‌ مختلف در دو رده سنی دختران و پسران شامل کوله‌پشتی، دفتر مشق و نقاشی، خودکار، مداد، پرگار و ... بسته‌بندی خواهد شد و در اختیار دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق محروم قرار می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خاطرنشان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانش‌آموزان به مدرسه، بازار خرید لوازم‌التحریر و ملزومات آموزشی بسیار داغ است و خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین لوازم تحصیلی اعم از کیف، پوشاک و دیگر اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان را برای فرزندان محصل خود فراهم آورند اما در این میان دانش‌آموزان و کودکان محصلی وجود دارند که به‌ دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت کافی، برای خرید لوازم تحصیل دچار مشکل بوده و چشم‌انتظار خیران هستند.

منبع : ایسنا

کد خبر 3644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد