اردبیل ا مشاوره موجب کاهش طلاق در بین مراجعان بهزیستی اردبیل شد

انجام مشاوره در مراکز مشاوره‌ای بهزیستی استان اردبیل موجب شد تا ۱۵ درصد از اختلافات و درخواست‌های طلاق در بین زوجین منجر به صلح و سازش شود.

بهزاد ستاری ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در راستای دست‌یابی به اهداف کاهش طلاق از سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: مشاوره‌های صورت گرفته برای کاهش طلاق مربوط به پرونده‌های درخواست طلاق ارجاعی از طرف دادگستری و یا حضور خود زوجین در مراکز مشاوره بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: ۵۹ هزار و ۵۰۰ نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی استان عموماً شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های گرفتار در دام اعتیاد هستند.

وی افزود: ۲ طرح مهم سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت شامل غربالگری بینایی و شنوایی منجر به کاهش ۵۰ درصدی معلولیت‌های شنوایی و  ۱۰۰ درصدی بینایی کودکان در  استان شده است.

ستاری گفت: در سال گذشته بیش از ۷۳ هزار کودک در اردبیل غربالگری بینایی شدند که در نهایت ۵۰۴ نفر کودک دچار اختلال بینایی شناسایی شده و برای ادامه درمان به مراکز درمانی ارجاع شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در غربالگری شنوایی نیز که در سال گذشته انجام شد ۲۲ هزار نفر دارای اختلالات شنوایی گزارش شدند که با تشخیص به موقع فعالیت‌های درمانی آنها انجام شد.

وی از تحت درمان قرار گرفتن هفت هزار و ۳۰۰ نفر از معتادان در مراکز کمپ ترک اعتیاد اردبیل خبر داد و گفت: سال گذشته ۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل  کمک‌های اعتباری خیران جذب و امیدواریم در سال جاری نیز این روند ادامه یابد.

او  با بیان اینکه با اجرای طرح‌های کارآفرینی جامعه هدف در سال گذشته برای ۷۰۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم شده ، افزود: در پنج ماه اول سال جاری نیز تاکنون اجرای این طرح‌ها با اشتغال ۲۰۰ نفری مددجویان همراه شده است.

کد خبر 3633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد