تقدیر از بهزیستی و کمیته امداد برای تهیه لوازم التحریر دانش‌آموزان محروم و نیازمند/ پیشنهاد حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه برای کمک به نیازمندان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیته امداد، بهزیستی و خیرین علاوه بر لوازم التحریر لباس، کفش و کلاه نیز برای دانش‌آموزان تهیه می‌کنند که جای تقدیر دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، «محمد قمی» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به قیمت بالای لوازم التحریر در بازار، عنوان کرد: برخی از خانواده‌ها توان تهیه لوازم التحریر با توجه به افزایش قیمت و شرایط سخت اقتصادی را ندارند که باید از حمایت‌های خاص در آستانه سال تحصیلی جدید برخوردار شوند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی هر ساله در این زمینه کمک‌های قابل توجهی به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌کند، افزود: امسال افزون بر این باید از ظرفیت خیرین نیز بهره برد تا نیازمندان امسال از جهت تأمین لوازم التحریر، دانش آموزان به مشکل نخورند. البته کمیته امداد، بهزیستی و خیرین علاوه بر لوازم التحریر لباس، کفش و کلاه نیز برای دانش‌آموزان تهیه می‌کنند که جای تقدیر دارد.

 وی، اضافه کرد: البته راه اساسی در زمینه حل بحران کاغذ و افزایش قیمت دفاتر مشق و لوازم التحریر این است که در حوزه تولید برنامه‌ریزی داشته باشیم که به این میزان واردات صورت نگیرد تا با کوچکترین نوسانی در بازار برای حوزه چاپ و نشر مشکل ایجاد شود.

قمی، ادامه کرد: در مقطع کنونی، کاغذ باید با ارز دولتی و تحت نظارت ویژه به بازار تزریق شود تا مقطع کنونی بازگشایی مدارس را پشت سر بگذاریم و دفاتر مشق و لوازم التحریر به دست مصرف کننده واقعی برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین پیشنهاد کرد که یارانه دهک‌های بالای جامعه که نیازی به آن ندارند بر اساس مصوبه و اختیار مجلس قطع شود و در ازای آن بودجه بهزیستی و کمیته امداد افزایش یابد تا از این طریق بسیاری از مشکلات اعتباری این نهادها نیز حل شود.

کد خبر 3630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =