مرکزی ا وجود ۳۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی در استان مرکزی

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: در استان ۳۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی وجود دارد که به‌جز زمان اجرای سراسری طرح، در طول سال آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند

دکترکیانوش امینی ، با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی‌ و شنوایی‌سنجی در استان مرکزی اظهار داشت: هر سال ۲ طرح شنوایی‌سنجی یکی برای نوزادان و دیگری کودکان ۳-۶ سال اجرا می‌شود، سال گذشته درصد پوشش شنوایی‌سنجی نوزادان بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

وی افزود: امسال نیز در ۵ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۴۶۶ نوزاد در این طرح مورد غربالگری قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح شنوایی‌سنجی کودکان ۳-۶ سال نیز شهرستان‌های اراک، شازند، خمین و ساوه مجهز به جدیدترین دستگاه روز برای اجرای هر چه‌ بهتر این مهم هستند.

دکترامینی بیان کرد: امسال نیز در تلاش هستیم با تأمین اعتبار لازم ۲ شهرستان استان به دستگاه جدید شنوایی‌سنجی مجهز شود هرچند که امسال تجهیز یک شهرستان به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری بینایی در استان نیز گفت: هرسال طرح بینایی‌سنجی از یک آبان ماه در پایگاه‌های ثابت سیار آغاز و تمام کودکان ۳-۶ را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح غربالگری بینایی از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۵۹ هزار و ۴۸۹ کودک ۳-۶ سال در استان در این طرح شرکت کرده‌اند.

دکترامینی ادامه داد: در استان ۳۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی وجود دارد که به‌جز زمان اجرای سراسری طرح، در طول سال آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند.

کد خبر 3623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد