خراسان رضوی | 470 هزار نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی قرار دارند

حمیدرضا پور یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه 470 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی قرار دارند، اظهار کرد: این افراد شامل گروه‌های مختلف، معلولان، کودکان، زنان سرپرست خانوار، دختران و زنان آسیب‌دیده هستند و در بخش‌های مختلف اعم از کنترل آسیب‌های اجتماعی خدماتی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه 470 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی قرار دارند، اظهار کرد: این افراد شامل گروه‌های مختلف، معلولان، کودکان، زنان سرپرست خانوار، دختران و زنان آسیب‌دیده هستند و در بخش‌های مختلف اعم از کنترل آسیب‌های اجتماعی خدماتی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 2700 مرکز در استان داریم اعم از مهدهای کودک، مراکز توانبخشی، مراکز مشاوره، مراکز درمان اعتیاد، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و سایر تشکل‌های که کارهای مرتبط با بهزیستی را انجام می‌دهند از مراکز اشاره شده 270 مرکز خیریه‌ هستند و سال گذشته بیش از 90 میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی به سازمان بهزیستی در غالب مراکز دولتی و غیردولتی بوده است.

حمید رضا پوریوسف گفت: مشهد شهری است با 3 میلیون و 220 هزار نفر جمعیت و حدود 30 میلیون نفر زائر در سال دارد.بیش از یک سوم جمعیت شهر مشهد در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند، نرخ آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ها شهر مشهد بسیار بالا است از جمله می‌توان به اعتیاد، طلاق، خشونت‌های خانگی و همسرآزاری، معلولیت، سرقت و... اشاره کرد.

پوریوسف افزود: یکی از برنامه‌های که جدیداً آغاز شده است راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گیری خدمات در محلات با هدف توسعه محلات که قرار است تمامی خیرین و مراکز فعال در این حوزه خدماتشان را در غالب این دفاتر ارائه کنند.

وی تصریح کرد: 30 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و بر اساس آمار میزان فقر در استان بسیار بالاست و به همین خاطر طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استانداری در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

به گفته پوریوسف درباره آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 25 هزار زوج برای طلاق مراجعه کردند که این تعداد مشاوره دریافت کردند و در نهایت 18 هزار زوج منتهی به طلاق شدند و مابقی از طلاق منصرف شدند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی افزود: سال گذشته پایگاه‌های خدمات اجتماعی در استان توسعه پیدا کرد و 9 پایگاه به 14 پایگاه افزایش پیدا کرد و مراکز اورژانس اجتماعی از 9 شهرستان به 20 شهرستان افزایش پیدا کرد و در واقع مراکز مداخله در بخش آسیب‌های اجتماعی در استان افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته 692 نفر به عنوان کودک خیابانی در مراکز بهزیستی پذیرش شدند که 50 درصد اتباع افغانستانی بودند همچنین در خانه‌های امن سازمان بهزیستی سال گذشته 32 نفر پذیرش شدند.

پوریوسف در پایان گفت: هم اکنون اعتیاد،طلاق، خشونت‌ به ترتیب بیشترین آسیب‌های اجتماعی در استان بشمار می‌روند

کد خبر 3621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد