قمیت یک ویلچر برای معلولان ۴ برابر قیمت سال گذشته شده است

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: شرایط زندگی برای معلولان سخت و دشوار شده است و این در حالی است که قیمت یک ویلچر نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است و معلولان توان خرید آن را ندارند.

دکتر علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  اظهار کرد: افزایش  سرسام آور قیمت وسایل و تجهیزات توانبخشی و توانپزشکی شرایط زندگی را برای معلولان سخت و دشوار کرده است و ادامه این شرایط برای معلولان غیر ممکن ساخته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حالی معلولان با این شرایط سخت زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین بالادستی باید اعتبارات معلولان صدرصد اختصاص پیدا کند اما بیش از 400 میلیارد تومان از اعتبارات این قشر از جامعه در سال گذشته پرداخت نشده است.

محمودنژاد افزود: در حالی اعتبارات معلولان در سال گذشته با کسری بودجه مواجه شده است که هزنیه خرید یک ویلچر در سال جاری نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است و معلولان توان خرید آن را ندارند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به اینکه انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنایت ویژه‌ای به زندگی و شرایط معلولان داشته باشند، گفت: طی روزهای آتی درخواستی با امضاء  انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و سایر تشکل‌های فعال در این حوزه به نمایندگان کمیسون اجتماعی مجلس ارسال خواهد شد که در آن از نمانیدگان درخواست تامین بودجه ترمیمی  3 هزار میلیاردتومانی برای معلولان در سال جاری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرحی که بزودی به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد در قالب طرح دوفوریتی در صحن مجلس مطرح شود تا بخشی از مشکلات معلولان مرتفع شود.

محمودنژاد ادامه داد: چنانچه بودجه اشاره شده از سوی نمایندگان مجلس تصویب نشود، بسیاری از معلولان در تامین هزینه وسایل توانبخشی، توانپزشکی، حق پرستاری و درمان عاجز خواهند بود چرا که بودجه فعلی تصویب شده برای معلولان در سال جاری یک دهم هزینه وسایل آنها نیز نمی‌شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران افزود:از وزیر رفاه نیز درخواست می‌شود در ارتباط با مشکل معلولان و معیشت آنها واکنش جدی تری را در جلسات هئیت دولت داشته باشد.

کد خبر 362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =