اصفهان| شهرضا| ارتقای سطح کیفی دوران سالمندی دغدغه اصلی بهزیستی

ریاست اداره بهزیستی شهرستان شهرضا ارتقای سطح کیفی دوران سالمندی و همفکری جهت حل مشکلات سالمندان و مراکز خدمات‌رسان را دغدغه اصلی این اداره در حوزه سالمندی عنوان نمود.

سید علی موسوی در جلسه‌ای که  با حضور رؤسای کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان و شهرستان شهرضا و نیز هیات مدیره مرکز جامع سالمندان خانه رضوان در خانه مهر این شهرستان برگزار شد، بر ضرورت آگاهسازی گسترده سالمندان و ایجاد تغییر نگاه در خصوص ضرورت ورود ایشان در حل مسایل و مشکلات خود،‌ تاکید نمود.

وی همچنین بر لزوم وجود مشارکت‌ اجتماعی و همکاری ادارات شهرستان در راستای حل مشکلات سالمندان تاکید  کرد.

ریاست بهزیستی شهرضا ابراز امیدواری کرد بهزیستی شهرستان بتواند با همکاری تشکل‌های مردمی و مراکز تحت نظارت ضمن بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی سالمندان در سطح شهرستان و عملیاتی نمودن راه حل‌های آن در اتاق‌های فکر برنامه ریزی شده، سالمندان را در دست‌یابی هرچه بیشتر به حقوق خود یاری نماید.

شهروز عبادی رییس کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان نیز با تایید سخنان موسوی در زمینه فرهنگ‌سازی، اظهار داشت:  ورود آموزش و پرورش به این امر با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نیز صدا و سیما با ساخت محتواهای فرهنگی در این حوزه تاثیر به سزایی خواهد داشت.

عبادی در ادامه از لزوم شناسایی سالمندان طرد شده از خانواده توسط نهادها و کانون‌ها و حمایت از ایشان و رفع نیازهای آنان با ارایه خدمات روانشناسی به ایشان و خانواده‌هایشان سخن گفت و  بر ضرورت همدلی و تعامل دستگاه‌ها در محدوده قانون جهت رفع معضلات این قشر از جامعه که تعداد شان رو به افزایش است، تاکید کرد.

وی  همچنین از حضور نماینده کانون‌های بازنشستگان در جلسات دولت سخن گفت و تصریح کرد: برگزاری شوراهای استانی در شهرستان‌ها با حضور نمایندگان مجلس و مقام‌های استانی  می‌تواند در رفع مشکلات سالمندان در سطح شهرستان تاثیرگذار باشد.

عبادی مطرح کردن یک موضوع در هر جلسه و متمرکز نمودن کلیه توجه‌ها بر حل آن را راهکاری برای گام نهادن در مسیر رفع گام به گام مسایل این حوزه دانست.

رییس کانون بازنشستگان کشوری استان اصفهان در پایان بر اهمیت دوراندیشی نسل‌های جوان و میانسال در خصوص دوران سالمندی و ضرورت انجام پیش‌بینی‌های مالی، بهداشتی، فرهنگی و ... تاکید نمود.

کد خبر 3603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد