نیازمندان بهزیستی را در ماه محرم فراموش نکنیم

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی آماده دریافت هرگونه نذورات خیران در طول ماه محرم است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، نعمت ملکی با اشاره به این‌که در طول ماه محرم، خیران می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به سمت نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هدایت کنند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام، دستگیری از نیازمندان و مستمندان است و همواره مردم استان زنجان به این توصیه بزرگان دینی توجه ویژه داشته‌اند، از این‌رو اداره‌کل بهزیستی استان زنجان در طول ماه محرم از آمادگی لازم برای جمع‌آوری و دریافت نذورات مردمی برخوردار است و برای این منظور برنامه‌های متعددی اجرا می‌کند. همچنین نذورات مردمی می‌تواند نقدی و غیرنقدی باشد.

این مسئول با بیان این‌که تحت پوشش قرار گرفتن ایتام یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای مشارکت مردمی به‌شمار می‌رود، ادامه داد: جلب و جذب مشارکت‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان نقش به‌سزایی دارد و همه نذورات نقدی و غیرنقدی اهدایی از سوی خیران بین نیازمندان، سالمندان، ایتام و دیگر مددجویان توزیع می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر این‌که خیران زنجان در اجرای طرح حامی برای تعدادی از کودکان ایتام پیش‌قدم بوده‌اند، افزود: خوشبختانه با هماهنگی هیئت‌مدیره حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زینبیه، با تهیه حواله گوشت نذری و توزیع بین مددجویان، بسیاری از جامعه هدف بهزیستی از گوشت قربانی بهره‌مند خواهند شد. این در حالی است که با مشارکت مساجد و هدایت خیران به سمت جامعه هدف بهزیستی، شاهد رفع مشکلات مددجویان در زمینه مسکن، درمان و دیگر هزینه‌های معیشتی خواهیم بود.

ملکی تصریح کرد: مردم نوع‌دوست و خیر می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در واقع نذورات باید در مسیر خودش قرار گیرد و به دست خانواده‌های تحت پوشش برسد، بنابراین بهزیستی بستر لازم برای جمع‌آوری و توزیع آن‌ها را فراهم کرده‌است. همچنین اگر خیرین قصد دارند که اقلام غذایی خام شامل گوشت قرمز، مرغ و ... را تحویل دهند، می‌توانند به شکل مستقیم به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.

کد خبر 3584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد