کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است.

‍ ‍ ‍ ‍ کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با دکتر دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: اگر چه بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی شناخته شده است، اما با توجه به مسئولیت های متعدد و سنگین، سعی شده است نگاه تخصصی و علمی این سازمان حفظ شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری، بازتوانی و توانبخشی طیف وسیعی از اقشار جامعه در گروههای مختلف از قبل  تولد تا زمان مرگ در حیطه وظایف بهزیستی است بیان کرد: ایجاد شرکای کاری و همکاری دستگاه‌های تخصصی که دغدغه و نگاه مشترک دارند بسیار ارزشمند است و یک فرصت محسوب می‌شود.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه در شیوع معلولیت جزو ده استان برتر کشور هستیم، اضافه کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاهد کاهش رشد معلولیت در استان باشیم.

توکلی در خصوص شنوایی سنجی در استان عنوان کرد: پوشش 99 درصدی شنوایی سنجی بسیار خوب است و امیدوارم این پوشش به 100 درصد برسد؛ حوزه پیشگیری بهزیستی آمادگی ارائه خدمات در این راستا دارد.

وی با بیان اینکه در استان با سونامی سالمندی مواجه‌ایم، عنوان کرد: شهرهای استان کم کم دارند به جرگه شهرهای پیر می‌پیوندند.

توکلی عنوان کرد: 78 فرآیند خدمت اصلی داریم که اعتبارات این سازمان در برابر اعتبارات سایر دستگاه‌ها ناچیز است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ایجاد شناسنامه جامعه سلامت در استان ضروری است.

دکتر دریک  افزود: بر این باورم که هماهنگی و مشارکت بین مدیریت مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بهزیستی استان قابل قبول است.

وی با بیان اینکه سعی کنیم با حفظ چهارچوب موجود بحث‌هایی که نیاز به اصلاح و ارتقا دارند شناسایی و رفع شوند، گفت: مرکز بهداشت لرستان ( معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان) جمعیت شهر و روستا را بطور کامل با وجود مراکز جامعه سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه 98 درصد جمعیت استان را تحت پوشش داریم، افزود: مهمترین دغدغه ما و نیاز مردم استان بحث غربالگری اولیه است؛ جمعیت را می‌شناسیم اما 100 درصد غربالگری نشده اند و درصدد هستیم این مهم انجام شود.

دریک گفت: با برنامه ملی فشار خون که در استان انجام دادیم، از بین جمعیت ۸۹۰ هزار نفری استان، ۷۴۰۰۰ مورد فشارخون مثبت و ۲۲ هزار نفر به عنوان مستعد فشار خون تشخیص داده شدند.

کد خبر 3577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد