اردبیل ا  توسعه پایگاههای خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها

استان اردبیل با سه پایگاه در مناطق حاشیه نشین خدمات خود را ارائه می نماید که دو پایگاه در شهرستان اردبیل در محلات گلمغان و سید آباد کلخوران و یک پایگاه در شهرستان خلخال در منطقه گونئی می باشد.

خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در رابطه با پایگاههای خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها گفت : استان اردبیل با سه پایگاه در مناطق حاشیه نشین خدمات خود را ارائه می نماید که دو پایگاه در شهرستان اردبیل در محلات گلمغان و سید آباد کلخوران و یک پایگاه در شهرستان خلخال در منطقه گونئی می باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان راجع به اهدف مد نظر از ارائه خدمات از طریق پایگاههای اجتماعی هم گفت : اهداف این پایگاه شامل شناسایی آسیب های اجتماعی ، مداخله در موارد بحرانی، آگاهسازی عمومی، معرفی خدمات سازمان توانمند سازی ساکنین مناطق محروم و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارائه آموزشهای همگانی و .... می باشد.

امیدوار تصریح کرد : پایگاه خدمات اجتماعی در طی مدت فعالیت خود در مناطقینظیر هاشم آباد ، اسلام آباد، نیار، بهارآباد ، شهریار نیز مستقر بوده است و فعالیت و ارائه خدمات نموده است.

وی ادامه داد : جامعه هدف پایگاه شامل موارد آسیب دیده یا در معرض آسیب های اجتماعی-مواردطلاق- خودکشی-اختلال هویت جنسی- کودکان خیابانی- فرار از منزل و سایرموارد بحرانی می باشند.

سازمان ها و نهادهای مشارکت کننده شامل معتمدین محل- شوراهای محلی- گروههای همیار محلی و غیر محلی- تیم داوطلبان منطقه و شوراهای راهبری هستند که همگام و همراه با سیاست های بهزیستی پیش می روند.

فعالیت های پایگاه علاوه بر ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره و مددکاری اجتماعی و حمایتیشامل آموزش هایی همچون آموزش بهداشت - سلامت فردی و محیط زیست- مهارت های فردی و اجتماعی- کمک های اولیه -مهارت های هنری وفنی حرفه ای- مهارت های زندگی و آموزش های پیش و پس از ازدواج -ارتقاء مهارت های تحصیلی- مباحث دینی و احکام- اشتغال و کارآفرینی- مهارت های فرزند پروری و همسر داری و ..... می باشد .

در سال 97 تعداد 20244 نفر و در سه ماهه اول سال 98 تعداد 2611 نفر زن و مرد در پایگاهها شناسایی شده اند که دارای مشکلات عدیده و ناتوان از حل مسائل خود بوده اند که برای اکثر موارد شناسایی شده خدمات مشاوره و راهنمایی داده شد و تعداد بیش از 200 مورد پرونده حمایتی برای مراجعان تشکیل شد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده تعداد 27 منطقه حاشیه نشین در شهرستان اردبیل برآورد شده است .

کد خبر 3562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد