فعالیت ۷۰ مهد کودک خصوصی زنجان رصد می‌شود

زنجان | هم اکنون ۷۰ مهد کودک خصوصی تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج مورد روستا مهد هستند و به طور جدی بر آنها نظارت می‌شود.


رئیس بهزیستی شهرستان زنجان افزود: تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان سالانه حداقل ۲ بار مورد بازدید کارشناسان دفتر امور کودکان و نوجوانان قرار و رتبه بندی و ارزشیابی آنان انجام می‌گیرد.

رزاق منافی افزود: بر این مبنا درجه بندی و ارزیابی مهدهای کودک خصوصی تحت نظارت شهرستان طی ماه‌های گذشته آغاز شده که همچنان این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به رتبه بندی مهدهای کودک خصوصی ادامه داد: چک لیست ارزشیابی و ارتقای کیفیت مهدهای کودک بر اساس یک ستاره مشروط، یک ستاره، ۲ ستاره، سه ستاره و چهار ستاره انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: منظور از ارزشیابی فرایندی است که با انجام بازدید کارشناس ارزشیاب از مهد کودک و تکمیل چک لیست های مرتبط با نوع مهد کودک منجر به رتبه بندی یا سطح بندی مهد کودک می شود.

وی یادآوری کرد: ارزشیاب مهدهای کودک خصوصی متشکل از کارشناس ارزشیاب، کارشناس ناظر کمیته نظارت تخصصی ستاد و استانی است.
به گفته منافی،  وجود یک سیستم نظارت دقیق می تواند با ارائه برنامه ریزی مناسب، مدیران مهد کودک را برای شناسایی و پاسخ به موقع و موثر در برابر عواملی که موضوع تربیتی و پرورشی کودکان را تهدید می کند توانا سازد.
وی اظهار داشت: مراکز آموزشی و پیش دبستانی و مهدهای کودک با هدف کمک به رشد همه جانبه کودکان و رشد استعدادها و علایق کودکان شکل گرفته است و ارتقای سطح کیفی و بهینه سازی خدمات در مهدهای کودک از اهداف کلی ارزیابی مهدهای کودک به شمار می رود.
رئیس بهزیستی شهرستان زنجان ادامه داد: انطباق برنامه های مهدهای کودک با شئونات اخلاق اسلامی، رعایت حقوق کودکان در ابعاد مختلف در مهدهای کودک از جمله شرایط فیزیکی و تجهیزات، ایمنی، بهداشت و سلامت، کیفیت محتوا، افزایش اعتماد خانواده ها از طریق ارتقاء کیفیت مهدهای کودک از اهداف اختصاصی درجه بندی و ارزشیابی مهدهای کودک است.
وی یادآوری کرد: در زمان حاضر پوشش ۱۰۰ درصدی مهدهای کودک برای استفاده گروه‌های هدف در شهر زنجان وجود دارد و تاکنون درخواست مجوزی برای ایجاد چنین مراکزی داده نشده است.

منافی افزود: نظارت بر فعالیت و عملکرد مهدهای کودک به عنوان پرورش دهندگان و آینده سازان ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 3514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد