تهران| بیایید مددجویان بهزیستی را شاغل کنیم

برای نخستین‌بار در کشور طرحی در شهرستان‌های استان تهران به مرحله اجرا درآمده است تا زمینه‌ ایجاد اشتغال مددجویان بهزیستی توسط کارفرمایان توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران توضیح داد:‌ طرح گلریزان اشتغال در این استان برای مددجویان در حال اجراست و در قالب آن از کارفرمایان برای جذب نیروی کار دعوت شده است.

مهشید چوبکار اظهارداشت: در این طرح کارفرمایان با ارائه طرح‌ها، نیازهای نیروی انسانی خود را مطرح و بر اساس توانمندی مددجویان، آنان را در کارگاه‌های خویش جذب می‌کنند.

وی تاکید کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور در شهرستان‌های تابعه استان تهران اجرایی شده است تا به اشتغال مددجویان بهزیستی کمک شود.

چوبکار گفت:‌ در همین زمینه همایش تخصصی هم‌اندیشی فرصت‌های اشتغال برای معلولان و مددجویان توسط بهزیستی شهرستان تهران نیز امروز (چهارشنبه)‌ برگزار می‌شود که امیدواریم با مشارکت کارفرمایان، بیش از پیش زمینه اشتغالزایی مددجویان فراهم شود.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در صورتی که کارفرمایان، مددجویان بهزیستی را برای اشتغال به کار بگیرند بهزیستی به ازای جذب هر نیروی کار به آنان تسهیلات اعتباری و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه جذب نیروی کار بستگی به ظرفیت و اعلام آمادگی کارفرمایان دارد گفت: بهزیستی محدودیتی در این زمینه ندارد و درصدد آماده‌سازی اشتغال مددجویان است.

چوبکار اضافه کرد: همچنین اگر کارفرمایی برای تولید در سطح ملی طرح بزرگی داشته باشد برای ارائه تسهیلات بیشتر به سازمان بهزیستی کشور و از آنجا به بانک توسعه ملی معرفی خواهد شد.

۲۰ میلیارد تسهیلات برای جذب ۵۰۰ مددجو در شهریار

وی ادامه داد: در همین زمینه تاکنون سه کارفرما برای دریافت تسهیلات به سازمان بهزیستی معرفی شده‌اند که یکی از آنان نیازمند دریافت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی در محدوده شهرستان شهریار برای جذب ۵۰۰ مددجو و ایجاد کارخانه ریسندگی و تولید پیراهن مردانه است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران همچنین از معرفی مددجویان بهزیستی ساکن در روستاها به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸۵ مورد از سامانه اشتغال  کارا برای دریافت تسهیلات به بانک‌ معرفی شده‌اند و در حال سپری کردن روند تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند.

کد خبر 3511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد