گزارش اقدامات بهزیستی در پی انتشار فیلم ازدواج دختر 9 ساله در فضای مجازی

رییس بهزیستی شهرستان بهمئی در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی که مربوط به ازدواج یک دختر ۹ ساله بود، گفت: طی نشست‌ها و صحبت‌هایی که با خانواده‌ها صورت گرفت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر متقاعد شدند که این صیغه محرمیت نیز برداشته شود و تا زمانی که دختر به سن مرسوم ازدواج نرسیده است اقدامی انجام نشود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «ناصر مختاری» رییس بهزیستی شهرستان بهمئی در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی که مربوط به ازدواج یک دختر ۹ ساله بود، گفت: پس از انتشار این فیلم، تیم اورژانس اجتماعی وارد کار شده‌ و با خانواده دختر، مدیر و مربیان مدرسه مذاکراتی را انجام داده‌ایم و گزارش جامعی در این خصوص در حال آماده شدن است و ارائه می‌شود. 

وی، ادامه داد: در رسم عشایری نشان‌بندی برای دختر و پسر بین بعضی خانواده‌ها رایج است و جزیی از آداب رسومات و خرده‌فرهنگ‌های جامعه روستایی و عشایری می‌باشد. این فیلم نیز یک نشان کردن بین دختر و پسر بوده است که جزیی از رسومات عشیره‌ای منطقه است.

رییس بهزیستی شهرستان بهمئی، خاطرنشان کرد: سن پسری که در این فیلم است کمتر از آن چیزی است که در فضای مجازی اعلام شده است که این عقد با رضایت خانواده طرفین برای رفع محدویت در رفت آمدهای خانوادگی و جلوگیری از سوءظن‌های اطرفیان بود.

 مختاری با بیان اینکه حمایت از کودکان وظیفه بهزیستی است، تصریح کرد: طی نشست‌ها و صحبت‌هایی که با خانواده‌ها صورت گرفت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بیشتر متقاعد شدند که این صیغه محرمیت نیز برداشته شود و تا زمانی که دختر به سن مرسوم ازدواج نرسیده است اقدامی انجام نشود و دختر خود اقدام به تصمیم گیری برای آینده خود کند. همچنین در بعضی از رسانه‌ها و در فضای مجازی اعلام شده که عاقد از کارمندان بهزیستی است که موضوع تکذیب می‌شود و او هیچ گونه رابطه استخدامی و اداری با این اداره ندارد. علی ایحال موضوع بصورت ویژه توسط بخش مددکاری در حال پیگیری است تا به هر نحو ممکن از حقوق این کودک دفاع لازم بعمل امده و از هر گونه آسیبی پیشگیری شود.

کد خبر 3507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =