اردبیل ا بررسی مشکلات ژنتیکی، شنوایی و بینایی اولویت بهزیستی اردبیل

بررسی مشکلات ژنتیکی، شنوایی و بینایی در سطح استان و فعالیت مراکز سلامت خانواده جهت جلوگیری از انتقال معلولیت، اولویت سازمان بهزیستی اردبیل است.

بهزاد ستاری  در بازدید یک روزه خود از مجموعه‌های زیر نظر بهزیستی شهرستان خلخال، اظهار کرد: توسعه تیم‌های اجتماع‌محور در اولویت بهزیستی استان اردبیل است.

وی به فعالیت ۲۴ تیم اجتماع‌محور اشاره کرد و افزود: بیش‌ترین میزان شیوع اعتیاد میان کارگران در محدوده‌های صنعتی بزرگ و متوسط همچون شهرک‌های صنعتی است و درصدد راه‌اندازی و توسعه تیم‌های اجتماع‌محور و نیز راه‌اندازی انجمن پیشگیری از اعتیاد در شهرهای هشجین و کلور در سال‌جاری هستیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در سال گذشته اعتبار استان برای اشتغال و بازتوانی افرادی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، هشت میلیارد تومان بوده که امسال با افزایش قابل توجهی به رقم ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و انتظار می‌رود واگذاری زمین جهت پرورش گل رز هلندی و اشتغال‌زایی افراد بازتوان‌شده سریعا برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: بررسی مشکلات ژنتیکی، شنوایی و بینایی در سطح استان و فعالیت مراکز سلامت خانواده جهت جلوگیری از انتقال معلولیت، اولویت سازمان بهزیستی اردبیل است.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از اولویت‌های محرومیت‌زدایی در جامعه که باید برای مددجویان بهزیستی تامین شود مسکن است که پیگیری‌ها جهت ارائه زمین به بهزیستی استان از حوزه منابع طبیعی انجام خواهد شد.

فریدون بابایی گفت: ۱۱ جلسه گفت‌وگوی اجتماعی با جوانان، نخبگان، دانشجویان و سایر اقشار شهرستان خلخال در زمینه‌های مختلف اجتماعی برگزار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از اداره بهزیستی شهرستان خلخال، مرکز نگهداری معلولین، مجموعه توانبخشی امید خلخال و کمپ ترک اعتیاد این شهرستان بازدید کرد.

کد خبر 3498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد