مازندران | ضرورت حفظ حرمت همکاران در تعاملات اداری و سهل‌الوصول بودن برای ارباب رجوع بعنوان مهمترین اصل کاری

دکتر باقری با تاکید بر شفافیت تمامی اقدامات و فعالیت ها، از اجرای طرح "مراکز +زندگی" بصورت پایلوت در مازندران خبر داد و تشریح کرد : در این طرح با استفاده از زیرساخت های الکترونیک تمامی خدمات بهزیستی در دفاتری بر اساس الگوی دفاتر پیشخوان دولت در دسترس مراجعین قرار خواهد گرفت.

دومین جلسه شورای اداری بهزیستی مازندران در سال ۹۸ با حضور دکتر باقری سرپرست بهزیستی مازندران، کلیه معاونین، مشاورین و رؤسای شهرستانها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر باقری ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) گفت : امیدوارم که از پیروان حقیقی امام حسین علیه السلام باشیم و درکنار اشک ریختن برای مظلومیت امام، اشکی از چهره محرومین جامعه بزداییم.

وی با بیان اینکه وسعت وظایف بهزیستی از بدو تولد تا مرگ را شامل می‌شود افزود : متاسفانه آحاد جامعه بهزیستی را صرفا بعنوان مکانی برای مراجعه افراد ناتوان جسمی و یا کودکان بی‌سرپرست می‌شناسند.

سرپرست بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد : در بسیاری از مواقع زوجین در شرف ازدواج با خدمات مشاوره پیش از ازدواج،  در حین بارداری با انواع مشاوره ژنتیک و غربالگری ها، زوجین خواستار طلاق از خدمات مشاوره روانشناسی و بسیاری از سالمندان با خدمات متنوع بهزیستی در این زمینه آشنا نیستند.

دکتر باقری خواستار افزایش سطح سواد سلامت و مطالبه گری جامعه شد و تصریح کرد : ارتقا سطح سواد سلامت جامعه منجر به مطالبه گری و همچنین افزایش مشارکت در فعالیت های سازمان خواهد شد.

وی از برگزاری کارگروه های تخصصی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت های سازمانی خبر داد و گفت : هریک از کارشناسانی که در سراسر استان تمایل به حضور در این کارگروه های تخصصی داشته باشند می‌توانند در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی در سطح جامعه است اذعان کرد :  بعنوان سفیران بهزیستی در جامعه در اخلاق مداری و حفظ حرمت همکاران در تعاملات اداری بکوشید چراکه شما الگوهای رفتاری در جامعه هستید.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع اضافه کرد : مهمترین اصل کاری علاوه بر حفظ شان و منزلت ارباب رجوع، سهل‌الوصول بودن برای جامعه هدف است.

دکتر باقری ارتباط بین بخشی را برای حل مشکلات جامعه حائز اهمیت عنوان کرد و افزود : تعاملات سازنده با دیگر نهادها و دستگاه های دولتی  در بسیاری مواقع منجر به رفع مشکلات مددجویان می‌شود.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه و انواع تهدید های فرهنگی که طی چهل سال به کشور تحمیل شده است گفت : ضروریست تا بعنوان دستگاه حمایتی در جهت ارتقا سطح نشاط و سلامت جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.

دکتر باقری با تاکید بر شفافیت تمامی اقدامات و فعالیت ها، از  اجرای  طرح "مراکز +زندگی" بصورت پایلوت در مازندران خبر داد و تشریح کرد : در این طرح با استفاده از زیرساخت های الکترونیک تمامی خدمات بهزیستی در دفاتری بر اساس الگوی دفاتر پیشخوان دولت در دسترس مراجعین قرار خواهد گرفت.

سرپرست بهزیستی مازندران خواستار  تهیه نقشه پراکندگی مراکز فعال خدمات   اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در سراسر استان شد و گفت : توزیع اعتبارات در دورترین روستای غرب استان تا دورترین روستای شرق مازندران، بر اساس تعداد مراکز فعال، تعداد پرسنل و تعداد افراد جامعه هدف  و بصورت سرانه خواهد بود.

دکتر باقری اشرافیت هرچه بیشتر پرسنل به فعالیت های حوزه های پنجگانه را منجر به جذب بیشتر مشارکت های مردمی عنوان و خاطر نشان کرد :  علاوه بر آموزش های ضمن خدمت، آموزش و پژوهش های تخصصی بصورت مستمر برای کارکنان بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 3479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد