گیلان | هدف مجتمع های خدمات بهزیستی ، تسهیل در روند خدمت رسانی به جامعه هدف

مسئول امور نمایندگی ها و مجتمع های خدمات بهزیستی غیردولتی گفت : مجتمع های خدمات بهزیستی غیردولتی با هدف تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمان بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، توزیع عادلانه خدمات، مدیریت بهینه منابع و استفاده از توان مشارکتی بخش غیردولتی راه اندازی شده اند.

خانم لعیا هاشمی عنوان کرد : در حال حاضر ۶۱ مجتمع خدمات بهزیستی غیردولتی در استان گیلان فعالیت دارند که ۴۳ مجتمع در مناطق شهری و ۱۸ مجتمع در مناطق روستایی مستقر هستند و خدمات مختلف به ویژه خدمات مددکاری به بیش از
 ۱۲هزار معلول و خانواده های آنان  را ارائه می نمایند و ۳۶ مجتمع  به صورت گسترده مجری طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه برای حدود ۱۵ هزار معلول بویژه در مناطق روستایی و محروم می باشند.

وی افزود : ۳۵ مجتمع خدمات بهزیستی ارائه خدمات مددکاری دفتر توانمندسازی زنان و خانواده به ۳۲۳۹ خانوار تحت پوشش و بیش از ۱۲۰۰ خانوار پشت نوبت را عهده دار می باشند و طرح مالی خرد توسط ۱۱ مجتمع در حال اجرا بوده  و ۶ مجتمع گروه های همیار زنان سرپرست خانوار را مدیریت می نمایند.

مسئول امور نمایندگی ها و مجتمع های خدمات بهزیستی غیردولتی در ادامه گفت :

تعدادی از مجتمع ها با ارائه خدمات غربالگری شنوایی و سنجش بینایی در مسیر پیشگیری از معلولیت ها فعال بوده و با تشکیل اجتماعات کوچک در محلات شهری و روستایی و محیط های کار در خصوص پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور فعالیت می کنند.

شایان ذکر است که ارائه این خدمات در مجتمع ها با تلاش قابل ملاحظه  ۶۱ مدیر و بیش از۱۰۰ مددکار بخش غیردولتی و مشارکت بیش از ۱۵۰ تسهیلگر صورت می پذیرد .

کد خبر 3458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد