تهران ا اقدامات اورژانس اجتماعی در خصوص آزار کودک 1.5 ساله در شهرستان دماوند

مدیرکل بهزیستی استان تهران از کودک‌آزاری دختر حدود دوساله در دماوند خبر داد و گفت: بدن این کودک توسط پدر و نامادری‌اش مورد سوختگی قرار گرفته است که با ورود اورژانس اجتماعی و حکم دادستانی دماوند این کودک به یکی از مراکز بهزیستی سپرده شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌نژاد با اشاره به وقوع کودک‌آزاری در شهرستان دماوند اظهار کرد: در تاریخ 3 شهریور ماه یک مورد کودک‌آزاری از طریق 123 به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شد و همکاران بنده در محل حاضر شدند و مشخص شد که دختربچه‌ای یک‌ونیم‌ساله مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در همان دقایق اولیه هماهنگی لازم نیز با کلانتری محل انجام شد و بررسی‌هایی در مورد مسئله انجام گرفت و مشخص شد این کودک توسط پدر و نامادری‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و در ادامه اقدامات بعدی برای این کودک انجام شد.

بیات‌نژاد ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که پدر این کودک 28ساله بود و از همسر اول خود جدا شده و با خانم 18ساله‌ای ازدواج کرده و دختر یک‌سال و نیم پیش آن زندگی کرده و متأسفانه توسط پدر و نامادری به‌طرز وحشتناکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و علاوه بر آثار ضرب‌وشتم بر بدن این کودک (صورت، دست و پا ) هم مورد سوختگی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران توضیح داد: پدر و نامادری هر دو مصرف‌کننده مواد مخدر بوده و پس از بررسی‌های اولیه، کودک به یکی از مراکز درمانی برای طی فرایند درمان ارجاع داده شد و پس از این مرحله و با دستور دادستان دماوند، کودک به یکی از مراکز بهزیستی سپرده شد و تا تعیین تکلیف از سوی مقام قضائی در مرکز نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تا اخذ حق قانونی این کودک، پرونده را پیگیری خواهد کرد، گفت: هم‌اکنون شرایط کودک در مرکز نگهداری قابل قبول است.

کد خبر 3440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد