سیستان و بلوچستان ا اولین باشگاه مثبت و موبایل سنتر شهرستان چابهار به مناسبت هفته دولت

به مناسبت هفته دولت و با حضور دکتر زینی وند معاونت سیاسی اجتماعی استاندار، مهندس بامری معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، ائمه جمعه ، مدیرکل بهزیستی استان و مدیران دستگاههای اجرایی اولین باشگاه مثبت و موبایل سنتر شهرستان افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی ؛اولین باشگاه مثبت و موبایل سنتر شهرستان چابهار به مناسبت هفته دولت با حضور دکتر زینی وند معاونت سیاسی _اجتماعی استاندار افتتاح شد.


به مناسبت هفته دولت  با حضور دکتر زینی وند معاونت سیاسی اجتماعی استاندار، مهندس بامری معاونت  استاندارو فرماندار ویژه شهرستان چابهار، ائمه جمعه ، مدیرکل بهزیستی استان و مدیران دستگاههای اجرایی اولین باشگاه مثبت و موبایل سنتر شهرستان افتتاح گردید
محمد رضا سراوانی مدیر کل بهزیستی استان هدف از راه اندازی موبایل سنتر را ارائه خدمات به بیماران پرخطری دانست که امکان دسترسی اینگونه افراد به راحتی در مراکز کاهش آسیب ثابت یا مشاوره ای میسر نیست که با راه اندازی موبایل سنتر(کاهش آسیب سیار)میتوان این محدودیت را رفع کرد.

وی ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به اهدای یک مینی بوس (ون )به بهزیستی شهرستان در جهت شناسایی بیماران پرخطر از اقدامات اجتماع مدارانه مدیر عامل سازمان تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان افزودموبایل سنتر (کاهش آسیب سیار)در واقع ماشینی با امکاناتی چون پکیج های پیشگیری،دو نفر نیروی آموزش دیده ،کیت های آزمایشگاهی با حضور در محل های پرخطر اقدام به شناسایی و ارجاع بیماران به مراکز بهداشت و باشگاه مثبت می کنند
مهندس بامری معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آگاهی بخشی در وهله اول و شناسایی به موقع و ارائه خدمات به این قشر را مهم شمرد. و از نیازهای ضروری شهرستان یاد کرد.
دکتر زینی وند معاونت محترم سیاسی اجتماعی استاندار آگاهی بخشی در تمام سطوح جامعه و روش های انتقال این بیماری را مهم بر شمرد تا شاهد افزایش این بیماری نباشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار همکاری های بین بخشی ادارات جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر را خواستار شد تا این افراد به موقع خدمات درمانی و حمایتی را دریافت کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار هدف از ایجاد باشگاه مثبت را امید به زندگی به افراد ابتلا به بیماری  hiv ،توانمندسازی در زمینه اشتغال ،زندگی شرافتمندانه و بدون استرس همانند افراد عادی،ارتباط تنگاتنگ با مرکز مشاوره جهت دریافت درمان ها حداقل بصورت ماهیانه ،دریافت پکیج های پیشگیری و آموزش های لازم در خصوص عدم انتقال بیماری به دیگران را از جمله وظایف برجسته باشگاه عنوان داشت.
شایان ذکر است باشگاه مثبت پس از شناسایی بیماران و در صورت تاییدیه و معرفی از طریق شبکه بهداشت اقدام به ارائه خدمات روانشناختی،مددکاری و حمایتی ،اشتغال وپیگیری درمان خواهد کرد. باشگاه مثبت حامیان زندگی اولین مرکز در سطح استان جهت ارائه خدمات به بیماران است.
 

کد خبر 3421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد