قزوین| مناسب‌سازی ۲۰ هزار منزل و خودرو معلولین تا پایان سال

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در سفر به استان قزوین، گفت: یکی از وظایف ما مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولین است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال برای ۲۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی منزل و خودرو انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از قزوین، «محمدرضا شهبازی» مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در جلسه توانمندسازی معلولان در استان قزوین، تصریح کرد: دفاتر توانمندسازی معلولان به‌عنوان بخشی از معاونت توان‌بخشی در حوزه توانمندسازی معلولین فعالیت می‌کند که یکی از فعالیت‌های بسیار مهم ما دسترس‌پذیری معلولین است، در بخش فیزیکال مناسب‌سازی محیط زندگی، محل کار و جامعه و وسایلی مانند خودرو که شرایط رفت‌وآمد معلولین را ایجاد می‌کنند، صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: مناسب‌سازی فقط جنبه فیزیکی ندارد؛ چراکه ما باید جامعه‌ای داشته باشیم که برای همه افراد دسترس‌پذیر باشد، به‌غیر از دسترس‌پذیری فیزیکال به دنبال دسترس‌پذیری نرم‌افزاری با استفاده از تکنولوژی هستیم.

وی، تأکید کرد: مناسب‌سازی منازل معلولین جسمی و حرکتی در اولویت ما است اما اختلالات بینایی، ناشنوایی و سالمندان نیز موردتوجه قرار می‌گیرند، همچنین مناسب‌سازی منزل افراد دارای معلولیت و مناسب‌سازی خودرو آن‌ها را در استان‌ها به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم. در بخش مناسب‌سازی که اهمیت زیادی برای ما دارد بازدیدهای مختلفی صورت می‌گیرد، کارشناسان و افراد مجری به‌عنوان مشارکت‌کنندگان به ما کمک می‌کنند مناسب‌سازی به نحو احسن و متناسب با شرایط معلول انجام شود.

شهبازی، خاطرنشان کرد: در کارشناسی مناسب‌سازی منازل باید عملکرد فرد، وضعیت و شرایط محل زندگی فرد به‌درستی تجزیه‌وتحلیل شود تا این امر به بهبود عملکرد فرد کمک کند.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، تأکید کرد: تا پایان سال مناسب‌سازی منزل و خودرو برای ۲۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت انجام می‌شود، همچنین تفاهم‌نامه مشترکی با بسیج سازندگی منعقد کردیم که ۱۰ هزار مسکن مناسب‌سازی شده ساخته شود.

وی، بیان کرد: ساخت این مسکن‌ها از مهرماه آغاز می‌شود، با توجه به اینکه بسیج سازندگی امکانات و نیروهای متخصص داوطلب زیادی دارد امیدواریم تا پایان سال بیش از ۱۰ هزار مسکن مناسب‌سازی شده تحویل دهیم.

شهبازی در پایان یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت‌های ما در حوزه مسائلی است که به آن پرداخته نشده است، در این بخش از ADL استفاده می‌کنیم که طی آن به‌وسیله ابزاری کمک می‌کنیم که فرد معلول فعالیت‌های روزمره زندگی مانند خوردن، آشامیدن کارهای شخصی خود را به‌تنهایی با حداکثر توانایی که دارد، انجام دهد.

کد خبر 3405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =