همدان| مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در آینده نزدیک راهاندازی میشود

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در همدان از راهاندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از همدان، «مجید رضازاده» معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از محل‌های درنظر گرفته شده برای راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در همدان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات کارشناسی شده در سطح بهزیستی کشور، طرح راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان تهیه و تصویب شده و در تلاشیم در چند استان این مراکز را بصورت پایلوت راه‌اندازی کنیم.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور، ادامه داد: در این مراکز الگوی درمان و بازتوانی بصورت کاملاٌ استاندارد و در فضایی که مطابق ضوابط راه‌اندازی خواهد شد پیاده‌سازی می‌شود بگونه‌ای که بیماران با مراجعه داوطلبانه به این مرکز ضمن دریافت خدمات درمان شامل اقامت، خدمات پزشکی، روانشناسی و .... اقدامات بازتوانی نظیر پیگیری اشتغال و ... نیز برای آنها انجام می‌پذیرد .

وی، ادامه داد: مدت زمان اقامت بیماران دراین مراکز ۴ ماه خواهد بود و پس از ترخیص نیز برای پیگیری روند بهبودی به همین مرکز مراجعه خواهند کرد تا ضمن ادامه روند بهبودی، فرآیند جامعه‌پذیری آنها نیز تکمیل شود.

رضازاده خاطرنشان کرد: امیدواریم الگوی پیش‌بینی شده بتواند جایگزین سایر الگوهای درمانی شود و به پیشگیری از عود مجدد بهبودیافتگان کمک کند.

کد خبر 3401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد