خراسان رضوی | افزایش 156 درصدی تعداد مستمری بگیران در خراسان رضوی

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: تعداد مستمری بگیران نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد در استان خراسان رضوی رشد داشته است، همچنین مستمری بگیران استان از لحاظ کیفی تا پنج برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی دکتر نفریه در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی روانی مزمن دشت بهشت شهرستان سبزوار اظهار داشت: متاسفانه دولت سال اقتصادی بدی را پشت سر می گذارد.
معاون توانبخشی بهزیستی کشور باتاکید بر اینکه باید درحوزه اشتغال بیش از پیش ورود پیدا کنیم ادامه داد: از ماه گذشته ۳۵۰ نفر به ظرفیت  یارانه بگیر استان خراسان رضوی اضافه شده است.
وی بیان کرد: در بخش شبانه روزی ۲۱۹ نفر از ابتدای سال افزایش ظرفیت داده شده است و مجددا ۳۰ ظرفیت دیگر نیز به استان اضافه می کنیم.

نفریه تصریح کرد: تا فردا در هیئت وزیران یارانه ای که متعلق به افراد تحت پوشش بهزیستی هستند به ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند.
وی ضمن اشاره به این که مرکز توانبخشی پیش رو از ظرفیت خوبی برخوردار است اذعان کرد: باید بخشی از ظرفیت های مراکز شبانه روزی را برای مراکز روزانه نیز استفاده کرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در خصوص مراکز روزانه عنوان کرد: مراکز روزانه مشکلات را در دل خانواده حل می کنند به این صورت که ساعت مشخصی از روز را صرف خدمات توانبخشی کرده و سپس افراد را به دل خانواده باز می گردانند.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان خانواده و اجتماع محور است و اصل ما توسعه مراکز روزانه می باشد.
وی افزود: تعداد مستمری بگیران نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد در استان خراسان رضوی رشد داشته است، همچنین مستمری بگیران استان از لحاظ کیفی تا پنج برابر شده است.
نفریه اظهار کرد: از طرف دیگر ۱۷۶ هزار مددجو استان که قبل از این تک نفره مستمری می گرفتند از سال جاری به تعداد افراد خانواده مستمری دریافت می کنند.

کد خبر 3303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد