افتتاح خانه کودک و نوجوان بی‌سرپرست حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان بابل با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور

خانه کودک و نوجوان بی‌سرپرست حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان بابل با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مازندران، دکتر "وحید قبادی دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: در حال حاضر یکی از سیاست‌های اصلی بهزیستی اینکه فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده نگهداری شوند و در همین راستا برنامه‌های خویش را پیش می بریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: بر اساس فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی عنصر خانواده جایگاه ممتازی دارد و بدترین خانواده بهتر از این است که فرزندان در بهترین مراکز نگهداری شوند.

وی، ادامه داد: در حال حاضر ۶۵۰ مرکز شبه خانواده در کشور فعال است که از این تعداد ۲۰ مرکز در استان مازندران وجود دارد؛ یکی دیگر از سیاست‌های بهزیستی تقویت فرهنگ فرزندخوانده‌گی است که خوشبختانه در جامعه ما در حال تقویت است.

رییس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در گذشته تنها خانواده هایی که دارای فرزند نبودند به دنبال فرزندخواندگی بودند اما در حال حاضر خانواده‌های دارای فرزند به طور داوطلب، خواهان نگهداری از فرزندان معلول می باشند که این یک نقطه قوت است.

قبادی دانا، گفت: فرزندان بهزیستی خوشبختانه دارای قابلیت های خوبی در عرصه علمی و عملی هستند که برخی از آنها حتی در مدیریت کلان سازمان بهزیستی کشور بکار گرفته شدند.

وی افزود: روزهای آینده مرکز رشد و استعدادیابی فرزندان بهزیستی به زودی افتتاح خواهد شد که این امر در شناسایی استعدادهای فرزندان بهزیستی بسیار اثرگذار است.

وی اظهار داشت: امروز در بهزیستی دغدغه فراوانی نسبت به تربیت، آموزش و مهارت‌آموزی فرزندان بهزیستی وجود دارد؛ چراکه معتقدیم بهتر زیستن این فرزندان از جمله اهداف مهم سازمان بهزیستی می باشد.

قبادی دانا، گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به این فرزندان نگاه بسیار ویژه ای دارد و یارانه و مستمری آنان را سه تا پنج برابر افزایش داده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مددجویان بهزیستی  از دولت مستمری دریافت کردند که این رقم در سالجاری به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

کد خبر 3278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =