استان سمنان ا  طرح مصون سازی خانواده محور کودکان

اجرای طرح مصون سازی خانواده محور کودکان زیر دبستان در برابر اعتیاد در مهدهای کودک تحت نظارت در سراسر استان سمنان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان طرح مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی استان آغاز شد.

انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان اظهار داشت:هدف ازاجرای طرح مصون سازی خانواده محور آشنایی والدین با ارتباط خانوادگی سالم و موثر،سبک های مختلف رفتاری،پیشگیری اولیه از اعتیاد در کودکان با تمرکز بر خانواده،خشم و مقابله با آن،رقابت در کودکان و استفاده کودکان از دستگاه های الکترونیک هوشمند درجهت پیشگیری از اعتیاد می باشد.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: این برنامه در مهد های کودک با اولویت مهد های مناطق حاشیه نشین و برای تعداد ۱۵ خانواده و یا به عبارتی ۳۰  والد(متشکل از۱۵ پدر و مادر به صورت همسر) در هر مهد در ۶ جلسه ۲ ساعته در هر هفته توسط مربی آموزش دیده اجرا می شود.

لازم به ذکر است برنامه مصون سازی خانواده محور کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد در سال ۹۶ به صورت آزمایشی در کشور اجرا شد و بعد از ارزیابی برنامه از سال  ۹۷ به صورت رسمی در کشور آغاز شد.

کد خبر 3244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد