آذربایجان شرقی| مداخله در زمینه کودکان،دختران و زنان اهم اولویتهای اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان در همایش استانی «مداخلات موثر در بحرانهای اجتماعی»مداخله در زمینه کودکان ،دختران و زنان را از اهم اولویتهای کاری اورژانس اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی ، محسن ارشدزاده در این مراسم که همزمان با سومین روز هفته دولت و باحضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و فرماندارآذرشهر برگزار شد؛ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند با اشاره به فعالیت 17 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان،افزود :در حال حاضر 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور در حال فعالیت می باشند که بهزیستی آذربایجان شرقی در این زمینه جزو پیشروترین استانها می باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقدامات تخصصی ،توانمند سازی،حفظ کرامت انسانی ،رضایت مراجعین و پرهیز از اقامت طولانی مدت مراجعین  از سایر اهداف این مراکز می باشد ؛بر استفاده از ظرفیت مراکز علمی ودانشگاهها ،خیریه ها و سمن ها تاکید نموده و ابراز داشت :مداخلات اورژانس اجتماعی هم باید فرد محور و هم خانواده محور باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز با اشاره به فقدان نظریه جامع شهری و اطلس اجتماعی شهرها ابراز داشت: بیشترین سهم آسیبها را مناطق حاشیه نشین شهرها دارا بوده و در راستای پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی ،استفاده از ظرفیت دانشگاهها و اصحاب رسانه جزو تجارب موفق سایر کشورها می باشد.

دو واحد مسکن خانواده دارای دو عضو معلول روستایی شهرستان آذرشهر نیز با حضور مدیرکل بهزیستی استان افتتاح شد.

کد خبر 3229

خدمات الکترونیک پرکاربرد