لرستان | مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان بهزیستی بروجرد افتتاح شد

معاون توانبخشی بهزیستی گفت: حدود ۶ هزار بیمار اعصاب و روان در استان ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، لیلا طاهری با اعلم این خبر گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار بیمار اعصاب و روان در استان ثبت شده است.

طاهری افزود: از این تعداد، ۴۵۰ نفر از مراکز شبانه روزی، ویزیت و روزانه اعصاب و روان، خدمات توانبخشی، درمانی و حرفه ای دریافت می کنند تا توانمند شوند و زمینه ورود آنها به جامعه و پذیرش آنها در اجتماع فراهم شود.

وی بیان کرد: مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن آمین در بروجرد پنجمین مرکز شبانه روزی نگهداری و توانبخشی بیماران اعصاب و روان است که در استان در راستای بهبود و توانمند سازی این بیماران، کاهش بیماران پشت نوبت و کوچک سازی موسسات نگهداری از این بیماران راه اندازی شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی لرستان اظهارداشت: مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن "آمین" در بروجرد، از ظرفیت پذیرش ۵۰ بیمار برخوردار است که کارهای درمانی و آموزشی متعددی برای آنها انجام می شود.

طاهری یادآور شد: برای تجهیز این مرکز بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد در حاشیه افتتاح این طرح گفت:  فضای فیزیکی و ساختمان این مرکز متعلق به بهزیستی بوده که برای  راه اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان "آمین" به منظور تعمیر و تجهیز در اختیار مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن "آمین" قرار داده شده است.

کرم رضا پیردایه ادامه داد: یک مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران اعصاب و روان ابن سینا در بروجرد وجود دارد، که هم اکنون ۱۲۰ بیمار اعصاب و روان بصورت استانی در آن پذیرش و نگهداری می شود.

کد خبر 3221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد