ایلام| مدیر کل بهزیستی ایلام: نگاه دولت به مسائل اجتماعی پر رنگ است

مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه نگاه دولت در حوزه مسایل اجتماعی نسبت به دولت های قبل پررنگ تر و بیشتر است، گفت: این توجه تا جایی است که برنامه ششم توسعه با نگاه اجتماعی تدوین و دربسیاری از حوزه ها مسائل و مسئولیت اجتماعی مطرح شده است.

زهرا همتی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید از بدو فعالیت تاکنون توجه ویژه ای به حوزه مسائل اجتماعی بویژه بهزیستی و جامعه هدف این سازمان داشته است.

وی اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، افزایش سه برابری مستمری  مددجویان، زیر پوشش قرار دادن مددجویان پشت نوبت و شناسایی 100 درصد معلولان مناطق روستایی را از جمله اقدام های مهم دولت در مدت فعالیت برشمرد.

وی همچنین به توسعه مراکز این سازمان با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی با حمایت ویژه دولت اشاره کرد و یادآور شد: ساخت مرکز جامع آسیب دیدگان و ساختمان پایگاه خدمات اجتماعی در شهر ایلام از مهمترین این مراکز بوده است.

همتی، ایجاد مرکز خانه سلامت دختران، خانه امن و مرکز حمایتی کودکان کار را از دیگر اقدام های  مهم انجام گرفته در دولت تدبیر و امید در حوزه بهزیستی عنوان کرد که با هدف توجه به آسیب های اجتماعی با هدف ارائه خدمات تخصصی به آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ادامه داد: علی رغم تحریم های ظالمانه دشمنان ولی اهتمام و تاکید دولت خدمات دهی به اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و در این زمینه اقدام های تاثیرگذاری انجام گرفته است.

همتی، پوشش 100درصدی توانخواهان ضایعه نخاعی از دریافت حق پرستاری، تدوین طرح جامع پیشگیری از خودکشی و جذب سه میلیارد ریال اعتبار ویژه این طرح، 24 ساعته شدن فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی، خودکفایی 830 خانوار و واگذاری یک بیش از یک هزار و  500 واحد مسکونی به مددجویان را از دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در این استان عنوان کرد.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

پایان/

کد خبر 3200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد