هدف از شورای مشارکت های مردمی بهزیستی مدیریت و نظارت بر هزینه کرد است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی گفت : هدف از شورای مشارکت های بهزیستی مدیریت و نظارت بر هزینه کرد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی درنخستین جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای مدیریت و نظارت بر هزینه کرد مشارکت های مردمی است‌.
حمیدرضا پوریوسف مشارکت های مردمی را در دو نوع عام و خاص عنوان کرد و افزود: مشارکت های عام شامل کمکهایی است که خیر نحوه هزینه کرد را به خود بهزیستی واگذار میکند و در مشارکت های خاص خیر هزینه کرد را شخصا تعیین میکند.
وی بیان کرد: سقف تعیین هزینه در بخش مشارکت های خاص تا ۱۵ میلیون تومان است و مابقی توسط شورا هدف گذاری می شود.
وی خاطر نشان ساخت: شورای مشارکت های مردمی بهزیستی به ریاست استاندار بوده و دبیرخانه شورا در بهزیستی با اعضایی از شهرداری و نماینده ولی فقیه قرار دارد.
پوریوسف اظهار کرد: سه هدف اصلی شورا افزایش مشارکت های مردمی در بخش دولتی و غیردولتی، ارتقا وضعیت خیرین و تاکید بر مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی و غیردولتی است.

رشد ۱۶ درصدی مشارکت های مردمی در سه ماهه نخست سال ۹۸ 

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: تشکیل انجمن یاوران وقف، تهیه سرفصل های هزینه کرد کمکهای مردمی عام، شفاف سازی در خصوص هزینه های انجام شده و هزنیه های استفاده شده از ظرفیت های وقف تنها گوشه ای از فعالیت های معاونت مشارکت های اداره کل بهزیستی است.

حسین نژاد ادامه داد: در سال ۹۷بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان مشارکت دولتی و ۶۶ میلیارد تومان مشارکت غیر دولتی داشتیم با ۸۹ میلیارد تومان کمک بخش دولتی و غیردولتی رتبه نخست کشور را کسب کردیم.
وی بیان کرد: مشارکت های مردمی در سه ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه شاهد رشد ۱۶ درصدی بوده است.
وی افزود: بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال کمک های جمع شده توسط بهزیستی خراسان رضوی برای هموطنان سیل زده بود که در بین دیگر ادارات بهزیستی کشور مقام نخست را کسب کردیم.
وی عنوان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال و در سال ۹۸ با رشد ۱۱ درصدی ۳۵ نیلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال فطریه جمع آوری شد.

حسین نژاد افزود: تهیه ۱۶۰ سری جهیزیه، واگذاری ۲۱۰۰ واحد مسکونی به همت خیرین کشور، توزیع ۱۱ هزار کوله در بین دانش آموزان استان، احداث ۳۰۰ واحد مسکونی و توزیع ۳۰ هزار سبد غذایی به مناسبت جشن ۴۰ سالگی انقلاب از دیگر فعالیت های بهزیستی به شمار می آید.
وی در خصوص اجرای طرح شکرانه تصریح کرد: افزایش میزان مشارکت کارکنان از طریق اجرای طرح شکرانه توانایی به این صورت است که کارمندان با رضایت خود ماهانه مبلغی از فیش حقوقی خود به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان واریز می کنند.

کد خبر 3158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد