لرستان | شیرخشک چند قلوها تا یک سالگی تامین می‌شود/کمک 415هزار تومانی به سه قلوها

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: حمایت‌های خوبی برای چندقلوها در نظر گرفته شده به نحوی که شیرخشک مورد نیاز آنها تامین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان،سلمان کریمیان بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جدید جمعیتی در کشور طی سال‌های گذشته و تاکید بر افزایش فرزند آوری زوج‌های جوان توسط مقام معظم رهبری، سازمان‌های دولتی هرکدام در این حوزه وظایف خاصی بر عهده‌ دارند.

وی بابیان اینکه سازمان بهزیستی از خانوارهایی که صاحب فرزند دوقلو یا بیشتر هستند حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند، افزود: اداره کل بهزیستی لرستان در حال حاضر 140 خانوار که دارای فرزند سه‌قلو هستند و یک هزار و 500 خانوار دیگر که فرزند دوقلو دارند را تحت حمایت خود قرار داده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی لرستان اظهار کرد: خانوارهای دارای فرزند سه‌قلو که اقدام به تشکیل پرونده در بهزیستی لرستان کرده‌اند درصورتی‌که سرپرست خانواده تحت پوشش سازمان باشد ماهانه 415 هزار تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد اما اگر سرپرست خانواده تحت پوشش نباشد ماهانه 289 هزار تومان به این خانواده‌ها کمک می‌شود.

 کریمیان با اشاره به اینکه علوم پزشکی متولی توزیع شیر خشک برای چندقلوها است، تصریح کرد: مراکز بهداشت استان تا یک‌سالگی شیر خشک این خانوارها را تأمین می‌کنند و اگر پس از یک سال خانوارها در حوزه تأمین شیر خشک با مشکل روبرو شوند بهزیستی لرستان کمک‌های خوبی در حوزه تامین شیر خشک به این خانواده‌ها می‌کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های ذکر شده دولت در هر سال سه مرحله اعتبار به خانواده‌هایی که فرزند چند قلو دارند تخصیص می‌دهد که این اعتبارات با توجه به نیاز خانوارها توسط سازمان بهزیستی میان آن‌ها توزیع می‌شود.

کد خبر 3097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد