لرستان | تجمیع منابع و تهییج احساسات در مواقع بحران

‍ مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای بعضی از کارها نمی توان ارزش مادی تعریف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با انجمن همدلان ستین معمولان با بیان این مطلب افزود: برای بعضی از کارها نمی توان ارزش مادی تعریف کرد و آیندگان بهتر می توانند در مورد کارهای بزرگی که در جریان سیل فروردین ۹۸ در مناطق سیل زده صورت پذیرفت قضاوت نمایند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی یکی از نهادهایی است که در زمان بحران به دلیل وظایف ذاتی و مطالبات اجتماعی که بر عهده دارد مسئولیتش سنگین تر می شود.

توکلی گفت: وقوع سیل تمام برنامه های تدوین شده از جمله ارتقای ظرفیت ها، بهبود فرایندها و کیفیت خدمات را که برای سالجاری در نظر گرفته شده بود را به حاشیه راند و اولویت ها را تغییر داد.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: در زمان بروز بحرانها، با تجمیع منابع و تهییج احساسات مواجه هستیم که این امر در ابتدا یک نقطه قوت است، اما اگر مدیریت و هدایت و ظرفیت سازی نشود تبدیل به یک مشکل بزرگ می گردد.

وی ودیعه مسکن مددجویان را یک بحران جدی دانست و افزود: افزایش چند برابری ودیعه مسکن باعث بروز مشکل برای معلولین و زنان سرپرست خانوار در مناطق سیل زده شده است.

این مقام مسئول گفت:  انجمن نوپای همدلان ستین معمولان همچون سایر موسسات و انجمن ها از حمایت های این سازمان برخوردار خواهد بود.

مصطفی جانقلی موسس انجمن همدلان ستین معمولان گفت:  مهمترین اقدامات انجمن توانمند کردن نیروهای خلاق و با استعداد، حمایت از گروههای مرجع، در اختیار قرار دادن کتاب "مداخلات روانی در بلایا" برای آگاهی  ساکنین مناطق سیل زده و آموزش روش های کار گروهی بود. 

جانقلی اظهار داشت: هیات های ورزشی جزو گروههای مرجعی بودند که با جوانان ارتباط برقرار نموده و با در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی فعالیت ها را از حالت انفرادی به حالت تیمی تبدیل نمودند.

وی نقش اورژانس اجتماعی را در مناطق سیل زده بی بدیل دانست و افزود: مداخله اورژانس اجتماعی در اولین روزهای سیل و حضور مداوم آنها در کنار مردم توانست آرامش را به شهر بازگرداند.

در ادامه توکلی با مددجویان شهرستان معمولان دیدار و نسبت به پیگیری مشکلات مددجویان دستورات لازم را صادر نمود.

کد خبر 3096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد