کرمان|مدیر کل بهزیستی استان کرمان : دولت باید زمینه حضور هرچه بهتر تشکل های مردم نهاد را در حوزه مسائل اجتماعی فراهم کند

دومین همایش چشم انداز تشکل های غیر دولتی استان کرمان با حضور مدیر کل و اعضاء شورای معاونین بهزیستی کرمان ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، مدیر کل ورزش و جوانان جمعی از مسئولین در محل سالن نشاط اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در کاهش معضلات اجتماعی گفت : گسترش سازمان های مردم نهاد و تعامل آنان با دولت می تواند زمینه پاسخ گویی به افراد جامعه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهد .
صادق زاده با بیان اینکه دولت باید زمینه حضور هرچه بهتر تشکل ها را در مسائل اجتماعی هموار کند عنوان کرد : ورود تشکل های مردم نهاد در بسیاری از مسائل جامعه به ویژه حوزه مسائل اجتماعی می تواند به بهبود وضعیت اجتماعی و توانمندسازی افراد آسیب پذیر کمک کند .
وی حضور سازمان های مردم نهاد را در بسیاری از موضوعات اجتماعی و حوزه پیشگیری را کم رنگ خواند و اظهار داشت : استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برنامه ها و طرح های پیشگیرانه و اجتماع محور و همچنین حمایت دولت از این رویکردها می تواند به پیشرفت جوامعه منجر شود .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی را پایین بودن دانش اجتماعی جامعه و خانواده ها عنوان کرد و گفت : ارتقاء آگاهی افراد جامعه و افزایش مهارت های زندگی می تواند به کاهش آسیب ها کمک کند که اینجا نقش و تعامل سازمان های مردم نهاد با حوزه های مرتبط  و آموزشی بیش از پیش نمایان می شود .
در ادامه زهرا موسی پور مدیر کل امور اجتماعی استانداری در این همایش با تاکید بر حمایت از تشکل های مردم نهاد گفت : باید با شناسایی مشکلات اجتماعی و متناسب با شرایط جامعه به تعاملات و فعالیت های این سازمان ها پرو بال دهیم .
موسی پور حضور تشکل های مردم نهاد در مناطق مختلف از جمله نقاط کمتر توسعه یافته را ضروری دانست و عنوان کرد : فعالیت این سازمان ها در مناطق محروم می تواند زمینه مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری افراد جامعه و شهروندان را در راستای کاهش معضلات اجتماعی را فراهم نماید .
در پایان از خیرین و موسسات خیریه همکار با بهزیستی و نشان مسئولیت اجتماعی به فعالان این حوزه اهداء شد .
 

کد خبر 3093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد