صعود به قله علم‌کوه با پاهای مصنوعی از مسیر گرده آلمان‌ها/ معلولیت محدودیت نیست

همین ۲ پای مصنوعی برای اراده‌اش کافی است تا بلندترین قله‌های دنیا را یکی پس از دیگری صعود کند. «سجاد سالاروند» آوازه‌اش در میان کوهنوردان حرفه‌ای دنیا به عنوان سومین معلول فوق حرفه‌ای دنیا پیچیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، واژه ناامیدی به هیچ وجه برایش تعریفی ندارد؛ همه زندگی‌اش خداست که وقتی ۳ سال پیش بر اثر تصادفی ناگوار پاهایش را از دست می‌دهد ۱۴ ماه بعد قله دماوند را از جبهه شمالی (سخت‌ترین مسیر قله دماوند) صعود می‌کند و چند مقام نخست بین‌المللی را برای فتح بلندترین قله‌های دنیا به دست می‌آورد.

«سجاد سالاروند» کوهنورد معلول ۳۸ ساله‌ای است که آوازه‌اش در میان کوهنوردان حرفه‌ای دنیا به عنوان سومین معلول فوق حرفه‌ای پیچیده است و نخستین معلول ایرانی محسوب می‌شود که موفق شده با ۲ پای مصنوعی به ارتفاعات بالای ۵ هزار متر صعود کند. وی رکورددار صعود به قله دماوند است و تصمیم دارد به‌عنوان اولین ایرانی معلول به اورست صعود کند. سالاروند بر لر بختیاری بودنش تأکید دارد. او که در یک خانواده نظامی تربیت شده است می‌گوید: «بعد از آن تصادف تولد دیگری در زندگی‌ام رخ داد. حتی یک روز هم روی ویلچر ننشستم. چون باور داشتم هیچ کار خدا بی‌حکمت نیست».

این در حالی است که روز گذشته با ارسال فیلمی صعود به قله علم‌کوه از مسیر گرده آلمان‌ها را با ۲ پای مصنوعی اعلام کرد و گفت: معلولیت محدودیت نیست. انسان در هر شرایط و هر زمانی می‌تواند زندگی خود را بسازد.

کد خبر 3069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =