زنجان|مشوق های حمایتی برای کارفرمایان به منظور بکارگیری جامعه هدف سازمان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : به کارفرمایان در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت : میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هرمعلول متقاضی پرداخت می‌شد، حدود ۲۰۰ میلیون ریال  بوده که این اعتبار درحال حاضربه ۵۰۰  میلیون ریال افزایش یافته است.

وی تعداد مددجویان کارجوی پشت نوبتی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان نمود و خاطرنشان کرد : اعتبار تسهیلات بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۱۶۸ میلیارد ریال می باشد که بر اساس ضوابط به مددجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت می گردد.

وی با اشاره به اینکه این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله بانوان آسیب دیده، گروه های معلول جسمی و... تعلق می گیرد، افزود : افراد قبل از درخواست وام باید آماده سازی شغلی داشته باشند و حتما در دوره های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده باشند.

این مقام مسئول تصریح نمود : کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام نموده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می نمایند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال به کارفرما پرداخت می گردد.

وی عنوان نمود : در سال گذشته به منظور صیانت و پایداری اشتغال های ایجاد شده مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت گردیده است.

محمدی تعداد اشتغال یافتگان در ۴ ماهه نخست سال جاری را ۲۳۶ نفر اعلام کرد و افزود : نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تحت عنوان حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین و نیازمندان پرداخت گردیده است.

کد خبر 3067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد