بازتوانی، مهمترین برنامه بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار است

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: مهمترین برنامه بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار، بازتوانی برای رسیدن به استقلال و خودکفایی اقتصادی است.

نادر هومنیان روز پنجشنبه طی بازدید از کارگاه کاربافی گروه همیار زنان سرپرست خانوار بهزیستی اردکان گفت: این کارگاه کاربافی با هدف اشتغال و توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گروه هدف حوزه توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی اردکان راه اندازی شده است.
این مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی این نهاد در حوزه توانمندسازی، توجه به زنان است و یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم، تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار است گفت: در همین راستا اقدام به راه‌اندازی گروه‌های همیار زنان با مشارکت زنان سرپرست خانوار کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۲۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که به دلیل فوت همسر و یا طلاق سرپرستی خانواده بر عهده آنهاست.
هومنیان گفت: یکی از راه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار است که بر اساس آن زنان سرپرست خانواری که از لحاظ توانمندی و سن با یکدیگر سنخیت دارند، با تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار به فعالیت‌های اقتصادی زود بازده و مشترک پرداخته و به استقلال اقتصادی دست پیدا می‌کنند.  وی ادامه داد: در حال حاضر پنج گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان اردکان وجود دارد که در فعالیت‌هایی مانند تهیه نان سنتی، بافت تابلو فرش، گلیم، جاجیم و خیاطی و پشتی دوزی و جوراب بافی و کاربافی فعال هستند. 
وی همچنین در جمع کارکنان اداره بهزیستی شهرستان اردکان  خدمت رسانی به قشر نیازمند جامعه را امری ارزشمند دانست و افزود: نیازمندان، افرادی هستند که از نظر جسمی و ذهنی دچار معلولیت هایی هستند یا در اثر ناهنجاری‌های اجتماعی محرومیت‌هایی بر آنها تحمیل شده است.
سرپرست بهزیستی استان یزد همچنین در خصوص رعایت مساوات و عدالت اداری و پرهیز از شایعه پراکنی، احترام به همکاران، رعایت سلسله مراتب اداری و تکریم ارباب رجوع، توجه به بازنشستگان مطالبی را بیان کرد و از همکاران همدلی و همراهی هرچه بیشتر در جهت خدمت رسانی بهتر به مددجویان را خواستار شد.

کد خبر 3062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد