تنها ۲۵ درصد از مردم کشورمان اورژانس اجتماعی را می شناسند

در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی استان ها در سراسر کشور که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد،از۱۲۴ کارشناس به نمایندگی از ۳۵۰۰ همکار اورژانس اجتماعی در سراسر کشور تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی، گفت:بهزیستی سازمانی است که اساسا دوستدار خانواده و کودک است و فعالیت آن در تمامی حوزه ها اعم از پیشگیری، توانبخشی، اورژانس اجتماعی، شناسایی و مداخله در بحران ها و... بر همین مبنا انجام می گیرد.

دکتر فرید گفت:بر اساس ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه در تمامی شهرهایی که جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار نفر دارند؛ اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است و در حال حاضر ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد که حاصل تلاش همه همکاران بهزیستی است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی گفت: بر اساس این برنامه، سه اولویت اصلی در دستور کار ما برای ارتقای اورژانس اجتماعی وجود دارد. استاندارد سازی و کیفیت خدمات به منظور اثربخشی و بهره وری هر چه بیشتر سیستم نخستین اولویت ماست.


وی افزود:طبق تحقیقات انجام شده، حدود ۲۵ درصد مردم جامعه، از وجود و نوع فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور اطلاع دارند و بنابر این افزایش آگاهی از طریق تولید پیام های مختلف و انتقال آن از کانال های مختلف، همچون رسانه ها، مدارس، فضاهای شهری، فضای مجازی و... دومین اولویت ماست.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین تسهیل در ارائه خدمات و گزارش گیری را با تمرکز بر پایه IT، اولویت سوم برنامه راهبردی برشمرد و افزود:یکی از مهم‌ترین دغدغه های ما، ثبات شغلی همکاران اورژانس اجتماعی است که با تمامی فشارهای عاطفی و روانی که بر آنها وارد می شود، اگر از امنیت روانی بهره مند نباشند نمی توانند به دیگران کمک کنند. پس لازم است که توانمند، پر تلاش و امیدوار و با امنیت روانی کامل به کار خود ادامه دهند تا به هدف نهایی برسیم.

گفتنی است در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی استان ها در سراسر کشور که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد، از ۱۲۴ کارشناس به نمایندگی از ۳۵۰۰ همکار اورژانس اجتماعی سراسر کشور تقدیر شد.

کد خبر 3052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد