ارائه طرحی جامع برای ارتقا و توسعه اورژانس اجتماعی در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی از قول همکاری تمامی سازمان های مسئول برای بهبود وضعیت شغلی کارشناسان و شرایط سازمان اورژانس اجتماعی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا در همایش تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی ضمن تشکر از دکتر ابتکار به دلیل حضور همیشگی و حمایت ویژه از مراکز اورژانس اجتماعی و با اشاره به اهمیت و نقش اورژانس اجتماعی و همچنین مشکلات پرسنلی این قشر از جامعه گفت: از ۲۲هزار نفر پرسنل خدوم و دلسوز سازمان بهزیستی در سراسر کشور، ۴۵۰۰نفر در اورژانس اجتماعی و دفاتر خدمات اجتماعی فعالیت می کنند  که متاسفانه وضعیت همکاری آنها  با بهزیستی  به صورت خرید خدمت است.

دکتر قبادی دانا افزود: به دلیل شرایط بد اقتصادی و علی رغم اینکه اکثر این افراد مدرک کارشناسی ارشد دارند، اما امنیت شغلی لازم را ندارند و برای پرداخت همان حداقل حقوق نیز با کسری بودجه مواجه هستیم.

وی گفت: اورژانس اجتماعی نخستین بار در سال ۷۸ و به صورت پایلوت راه اندازی شد و در سال ۸۰ فراگیر شد. خدمات سیار آن نیز از سال ۸۶ به بعد فعال شد و در سال ۹۵ سیستم ردیاب به مجموعه اضافه شد. در حال حاضر در ۱۵۰شهر کشورمان اورژانس اجتماعی وجود دارد که وسیله نقلیه ندارند و یا از وسایل نقلیه استیجاری استفاده می کنند که به دلیل متحدالشکل نبودن، نامناسب هستند و منجر به بروز مشکلاتی شده اند. بنابراین از لحاظ نیروی انسانی و لجستیکی دچار مشکل هستیم.


رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین رشد و توسعه IT در این حوزه طی ۲۰سال گذشته به  اندازه کافی نبوده است و سیستم رصد مدیریتی و نرخ افزارهای  به روز و مناسب نیز نداریم.


وی یادآور شد که مشکلات و عدم وجود ساز و کارهای لازم برای ورود کارشناسان اورژانس اجتماعی به منازل و محل کار افراد و همچنین عدم حمایت حقوقی از کارشناسان ما در این حوزه نیز از دیگر مشکلات این سازمان است.


دکتر قبادی دانا به فعالیت ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز با تلاش‌ها و زحمات نیروی انسانی اداره می شود و زیبنده ما نیست که ۲۰ سال بعد از تاسیس یک نهاد بسیار ضروری در کشورمان با اینهمه مشکل مواجه باشیم، بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه طرحی جامع برای ارتقا و توسعه اورژانس اجتماعی کشور داشته باشیم که همکاران ما این کار را آغاز کرده اند و همچنین مذاکراتی با سازمان فوریت های پزشکی داشته ایم و قول همکاری در برخی زمینه های مشترک را از آنها گرفته ایم.


وی افزود:سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت کشور، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت، کمیسیون اجتماعی مجلس و... همه و همه پای کار هستند و از این طرح استقبال کرده اند اما به نخ تسبیحی نیاز هست تا این فعالیت های اقماری را سامان دهی و متمرکز کند و بنده نیز قول می دهم که شبانه روز پیگیر این موضوع باشم.


رییس سازمان بهزیستی با اشاره به فرصت کمی که وجود دارد اظهار امیدواری کرد تا این طرح در قالب مصوبه هیأت وزیران، اجرایی شود و به زودی شاهد رفع دغدغه ها و ارتقای وضعیت اورژانس اجتماعی در کشور باشیم.

کد خبر 3045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد