زنجان|92 درصد معلولیت های منجربه  ضایعه نخاعی ناشی از حوادث است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : بیشترین درصد ضایعات نخاعی در اثر حوادث و گاه بی احتیاطی ایجاد شده و غالبا" گریبانگیر جوانان است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : صدمات ناشی از تصادف، عدم رعایت ایمنی در
کار، افتادن از بلندی، پرتاب شدن اجسام به ناحیه پشت، تیر و ترکش خوردن به ناحیه ستون فقرات و... و. می تواند باعث ضایعه نخاعی شود.
وی ادامه داد : دومین عامل ایجاد معلولیت ضایعه نخاعی ناشی از بیماری مادرزادی، بیماری عصبی نخاع یا فشار به نخاع می باشد اگر این موارد به موقع تشخیص و درمان نشوند، فرد دچار ضایعه نخاعی خواهد شد.
محمدی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی معلولین ضایعه نخاعی تصریح نمود : ۳۱۷ نفر معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که تعداد ۱۴۲ نفر ضایعه نخاعی کمری، ۱۱۵ نفر پشتی و ۵۲ نفر ضایعه نخاعی گردنی از خدمات بهزیستی زنجان بهره مند هستند.
وی با اشاره به هزینه های سنگین بهداشتی و درمان این افراد افزود : حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی برای ۲۶۰ نفر از معلولین به صورت الکترونیکی در قالب کمک هزینه لوازم بهداشت و به صورت ماهیانه پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد : معلولان ضایعه نخاعی در سه سطح آسیب به گردن، آسیب به پشت و آسیب به کمر تقسیم‌بندی می‌شوند و هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه از مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ تا ۲میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حق پرستاری دریافت می نمایند.

کد خبر 3034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد