همدان|نشست مشترک بهزیستی استان با بانک های عامل

نشست مشترک بهزیستی استان با بانک های عامل پیرامون تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از حمایت ها و همراهی های بانک های عامل با بهزیستی استان گفت : با همیاری و همکاری خوب مجموعه استانداری و بانک های عامل ، اداره کل بهزیستی استان در سال 97 در بین ادارات کل بهزیستی استان ها در حوزه ایجاد اشتغال رتبه عالی را کسب کرد .

حمیدرضا الوند خاطر نشان کرد : پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین و متناسب با توانمندی های مددجویان و موقعیت جغرافیایی می تواند به اشتغال پایدار ، خودکفایی اقتصادی ، خروج از چرخه حمایت های مستمرو در نهایت توانمند شدن منجر شود .

مدیرکل بهزیستی استان گفت : امیدواریم با ادامه روند خوب همکاری بانک ها شاهد ادامه روند ایجاد اشتغال برای مددجویان باشیم چرا که در سال گذشته با همکاری همه بانک های عامل قریب به 140 درصد یعنی حتی فراتر از سقف تسهیلات اختصاص یافته ، جذب تسهیلات صورت گرفته است .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت : با تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه بهزیستی استان در سال های اخیر و همکاری همه دستگاه ها و بخصوص بانک جهش قابل قبولی در حوزه های مختلف کاری بهزیستی و علی الخصوص اشتغال مددجویان ایجاد می شود .

احمد توصیفیان پور افزود : همه مدیران و کارکنان دستگاه ها علاوه بر مسئولیت کاری دارای مسئولیت اجتماعی درخصوص مردم بخصوص در مورد جامعه هدفه بهزیستی و کمیته امداد هستند و تلاش برای توانمندسازی مددجویان این نهادهای حمایتی از توفیقاتی است که نصیب همه شده است .

وی خاطر نشان کرد : تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره 16 از اقبال خوبی برخوردار هستند و این اقبال ناشی از سقف این تسهیلات که تا مبلغ 200 میلیون تومان در مشاغل خانگی و 50 میلیون تومان در تبصره 16 هم می رسد و همچنین سهولت فرآیند جذب این تسهیلات است .

توصیفیان پور تصریح کرد : پرداخت تسهیلات به جامعه هدف بهزیستی براساس مهارت هایی که دارند البته با رصد و حمایت پس از اشتغال می تواند به توانمند شدن آنها کمک کند .

وی افزود : زنجیره ارزش ، بهبود و کیفیت محصول و برندسازی ، فراهم شدن بهبود  شرایط فروش و ... در قالب بازارچه های محلی و .... از جمله اقداماتی است که به پایداری شغل های ایجاد شده منتج می شود .

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : پس از راه اندازی فرهنگ سرای کسب و کار ، راه اندازی بازارچه دائمی برای عرضه کارهای تولیدی در دستور کار قرار دارد تا زمینه فروش محصولات فراهم شود .

ایشان خاطر نشان کرد : بر اساس سند راهبردی و توسعه اشتغال تکالیف و وظایفی مشخص شده است که امیدواریم با میثاق جمعی به هدف ایجاد 20 هزار شغل در سال و تحقق گام هایی از موضوع ایجاد اشتغال در برنامه ششم توسعه را برداریم .

 توصیفیان پور گفت : طبق رصد های صورت گرفته پایش ارزشیابی تسهیلات پرداخت شده در دستگاه های حمایتی بخصوص بهزیستی به نحو مطلوب انجام شده که خوشبختانه براساس این رصد ها غالب این تسهیلات به اشتغال منتج شده است .

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز گفت :  در شرایطی که دغدغه اصلی اصلی مسئولین نظام در سطح کشور و استان ها معطوف به تحلیل اقلام اساسی و تنظیم بازار بوده است تلاش برای ایجاد اشتغال و ایجاد رونق تولید فرآیندی است که می بایست مورد تقدیر قرار گیرد .

سیدمحمود عسگریان افزود: امیدواریم با تلاش و کار جمعی رتبه خود ایجاد اشتغال را تثبیت و حتی به بهود این شرایط کمک کنیم .

وی افزود : حمایت پس از اشتغال و فراهم نمودن شرایط عرضه و فروش محصولات از جمله اقداماتی است که می بایست با اهتمام جدی دنبال شود .

عسگریان خاطر نشان کرد : شهرستان اسدآباد و فامنین دو شهرستانی هستند که در برنامه ریزی های آتی برای توسعه اشتغال دارای برنامه های عملیاتی مناسبی هستند .

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در پایان افزود:امیدواریم با شرایط تعاملی و شرایط خوبی که توسط مدیریت ارشد استان فراهم شده است بتوانیم گام هایی برای توسعه اشتغال برداریم .

گفتنی است در پایان این جلسه به پاس قدردانی از همکاری و تعامل سازنده بانک ها با بهزیستی استان از نمایگان بانک ها تقدیر بعمل آمد. 

کد خبر 2991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد