زنجان|در4ماهه اول سال جاری؛بهزیستی 6 هزار خدمات مشاوره حضوری ارائه داد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از فعالیت 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی در سطح استان خبر داد و افزود : در 4 ماهه اول سال جاری بیش از 6000 خدمات مشاوره حضوری در مراکز و دفاتر دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی به متقاضیان دریافت خدمات مشاره ای و روان شناختی ارایه شده است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با اشاره به فعالیت ۳۸ مرکز مشاوره در سطح استان افزود : در ۴ ماهه اول سال جاری قریب به ۴ هزار  نفر به مراکز و دفاتر  مشاوره و خدمات روان شناختی دولتی و غیردولتی  مراجعه نمودند که عمده ترین  مشکل مراجعه کنندگان در خصوص مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک، بلوغ و نوجوانی و ...، مشاوره پیش از ازدواج است.

وی افزود : در سال گذشته. نزدیک به ۱۹ هزار و ۸۵۵ خدمات مشاوره  و روان شناختی در  مراکز مشاوره ارایه گردید  که نشلن از  اشاعه فرهنگ مشاوره و بهره مندی مناسب از ظرفیت های تخصصی موجود در سطح استان  است که می تواند گام مهمی  درارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.

وی افزود : سازمان بهزیستی به عنوان نهاد ستونی رفاه اجتماعی، مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی می شناسد و با چنین دیدگاهی به راه اندازی و توسعه فعالیت های مشاوره ای همت گمارده است.

وی در خصوص شرایط تاسیس مراکز مشاوره عنوان نمود :  نظر به اینکه مطابق  بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان شناختی اجتماعی  سازمان بهزیستی کشور است.

محمدی افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روان شناختی و نیز افزایش  بهره وری رااز ظرفیت های تخصصی و نیمه تخصصی موجود در جاهعه را از اهداف مراکز مشاوره برشمرد و تصریح کرد : این خدمات در سه سطح مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی عمومی و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی در حیطه های مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمند، اختلالات و مسایل روانی و صنعتی و سازمانی ارائه می گردد.

قابل ذکر است این مراکز توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی با کسب پروانه از سازمان بهزیستی، مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور در خصوص واجدین شرایط اخذ مجوز، بعد از تایید صلاحیت علمی و حرفه ای آنها  تاسیس شده  و تحت نظارت بهزیستی  به ارایه خدمات روان شناختی و مشاوره ای، آموزش در حوزه سلامت روان می پردازند.

کد خبر 2959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد