چهارمحال وبختیاری | استاندار و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از کمپ ترک اعتیاد زنان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال وبختیاری، استاندار چهارمحال وبختیاری و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال وبختیاری،  استاندار چهارمحال وبختیاری و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان استان بازدید کردند.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال وبختیاری افزود: برای مقابله با مواد مخدر مبارزه به تنهایی کافی نیست و باید مبارزه با مواد مخدر در جامعه اجتماعی و مردمی شود.

وی گفت: مسئله اعتیاد باید در استان آسیب شناسی شود تا بتوان بدون هدر رفت اعتبار و هزینه و با با برنامه ریزی دقیق و صحیح  با این معضل مبارزه کرد.

به گفته وی، امر مبارزه با مواد مخدر با حضور و مشارکت مردم، ارگان‌ها و سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر منجر به موفقیت‌های زیاد می شود.

عباسی با اشاره به فعالیت مراکز درمانی اعتیاد در استان و تنها مرکز اعتیاد خاص زنان بر حمایت بیشتر از این مراکز به خصوص مرکز ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت این مراکز زمینه حضور معتادان را برای ترک و همچنین رغبت خانواده ها برای ترک فرزندان دختر خود را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر آسیب پذیری بیشتر زنان جامعه افزود: با اجتماعی کردن موضوع ترک اعتیاد زنان می توان زمینه فعالیت مراکز درمان اعتیاد بانوان و همچنین زمینه حضور زنان دختران دراین مراکز را افزایش داد.

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: برای مقابله و مبارزه با اعتیاد در جامعه یک زنجیره فعالیت دارد که پیشگیری، مبارزه، آموزش، درمان و اشتغال و مراقبت بعد ازدرمان حلطقه های این زنجیره هستند و که باید در راستای تقویت این زنجیره از تمام توان استفاده کرد.

چهارمحال و بختیاری  19 کمپ ترک اعتیاد درچهارمحال وبختیاری فعال است  به گزارش روابط عمومی بهزبستی چهارمحال وبختیاری، سرپرست بهزیستی  چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: هم اکنون  ۱۹ کمپ ترک اعتیاد در استان فعال است که یک مرکز از این تعداد خاص زنان است.

معصومه محمدی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون یکهزار و ۶۶۲ به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی مراجعه کردند.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع ترک اعتیاد و جلوگیری از بازگشت به مواد مخدر از سوی معتادان بهبود یافته ، اظهار داشت: نظارت  بر افراد بهبود یافته و ایجاد اشتغال و یا تامین یک سرپناه برای معتادان بی خانمان یک اولویت است.

به گفته وی، در برخی استان ها  برای معتادان بهبود یافته بعد از ترک ، یک مکان و سرپناه برای گذراندن شب ها با عنوان گرمخانه در نظر گرفته شده است که راه اندازی این مرکز در استان یک اولویت است.

محمدی با اشاره به اینکه در استان فرهنگ سازی در زمینه فعالیت کمپ ها ترک اعتیاد بسیار ضعیف است، افزود: بیشتر کمپ های ترک اعتیاد به دلیل مقاومت مردم برای فعالیت در داخل شهر و محله ها به خارج از شهر ها و در حاشیه شهر ها سوق داده می شود،  که این امر باعث کمرنگ شدن گرایش افراد معتاد و همچنین خانواده آنها برای ترک است.

وی به استیجاری بودن ۱۰۰ درصدی کمپ های ترک اعتیاد  استان اشاره کرد و گفت: با تخصیص زمین در شهرها و تامین اعتبار از سوی مدیران کمپ ها و حمایت سازمان بهزیستی می توان مکان های دائمی برای کمپ های ترک اعتیاد در استان راه اندازی کرد.

 سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل اشتغال معتادان بهبود یافته و تامین ضامن برای دریافت تسهیلات افزود: هر ساله ۵ درصد تسهیلات اشتغالزایی سازمان بهزیستی به معتادان بهبود یافته اعطا می شود که با توجه به تعداد افراد بهبود یافته پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال و جلوگیری از گرایش مجدد به مصرف مواد مخدر سال گذشته ۱۶ درصد تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی استان به معتادان بهبود یافته اختصاص داده شد.

کد خبر 2948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد