لرستان | گستردگی مسئولیت در حوزه بهزیستی

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت نیازمند مشارکت خیرین در حوزه بهزیستی هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در جلسه ای که با حضور مسئولین موسسه دست‌های مهربان و جمعی از خیرین برگزار شد، اظهار داشت: معمولاً بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی همچون سایر نهادهای حمایتی در جامعه شناخته شده است.
وی بابیان اینکه تفاوت ما با سایر سازمان‌های حمایتی، طیف وسیعی از مخاطبان است، بیان داشت: گستردگی مسئولیت در حوزه بهزیستی، مشکلات خاص خود را دارد.
مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی از قبل تولد تا زمان مرگ مداخلات دارد.
وی همچنین اظهار داشت: بحث درمان و تهیه دارو یکی از مشکلات عمده مددجویان این سازمان است که نیازمند نگاه جدی خیرین به این مقوله می باشد.
مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: شرایط جامعه به گونه ای است که آمار معلولان در لرستان بالاست و سطح شیوع معلولیت در لرستان عدد بالایی در کشور دارد.
توکلی با اشاره به اینکه باید پاسخگوی نیازهای جامعه وسیعی باشیم، اظهار داشت: در این زمینه بیش از هرزمانی به اهمیت حوزه مشارکت‌ها واقف هستیم و نیازمند مشارکت خیرین هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم که یک انجمن خیرین در کنار خود داشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیان داشت: تلاش‌هایی که در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم وظیفه ماست اما اقدام کسی که خودانگیخته همانند خیرین وارد کار می‌شود، قابل‌ستایش است.
وی گفت: عملکرد خیرین برای ما حائز اهمیت است و علاوه بر کمک‌های نقدی، مشارکت فکری و ارائه ایده‌ها، می‌تواند به ما به‌عنوان یک مجرای قانونی کمک‌های شایانی کند که پیگیر آن‌ها شویم.
مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین بابیان تعدد وظایف سازمان بهزیستی افزود: اداره کل بهزیستی دارای 5 معاونت است که هرکدام در بخش‌های مختلفی همانند وام اشتغال، مسکن، درمان، آموزش، مهد کودک، اعتیاد و... فعالیت می‌کنند.
توکلی اظهار داشت: اگر تعداد معتادین متجاهر  و یا بیمار روانی در سطح شهر بسیار اندک است علتش نگهداری 300 معتاد متجاهر در مرکز ماده 16 خرم آباد و مراکز بیماران اعصاب و روان می باشد.
لازم به ذکر است که به مناسبت دهه امامت و ولایت ۵۰۰ سبد غذایی به مددجویان و ۱۰۰ بسته لباس و لوازم التحریر برای شروع سال تحصیلی جدید به مددجویان سیل زده از طرف این خیرین اهدا شد.
کد خبر 2939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد